رژیم غذایی بیماران نقرس با توجه به گروه خونی

رژیم غذایی بیماران نقرس با توجه به گروه خونی

رژیم غذایی بیماران نقرس با توجه به گروه خونی

 

 

برنامه و رژیم‌های غذایی مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز و نقرس بر اساس گروه خون که در کتاب های دکتر آدامو موجود است همگی شامل گوشت دام و طیور ، ماهی‌ها و غذا‌های دریایی ، لبنیات و تخم مرغ ، روغن‌ها ، آجیل‌ها و دانه‌های روغنی ، لوبیا و حبوبات ، غلات و نشاسته ها ، سبزیجات ، میوه‌ها و آب میوه ها ، ادویه‌جات ، چای‌های گیاهی ، سایر نوشیدنی ها و مکمل‌های مناسب گروه خون است

 

 

. همچنین شما می توانید جهت آگاهی کامل از سایر موارد ، کتاب های دکتر آدامو را که توسط این شرکت ترجمه شده است ، تهیه کرده و از برنامه و رژیم‌های غذایی مناسب گروه خون خود مطلع شوید.

بررسی مصرف گوشت دام و طیور در هر چهار گروه خونی

دارندگان گروه خون O 

رژیم غذایی غنی از پروتئین حیوانی برای دارندگان گروه خون O بسیار مفید بوده و باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها شده و می‌تواند از تحلیل مفاصل جلو‌گیری کند‌. هضم پروتئین حیوانی بدون چربی و با کیفیت بالا برای دارندگان گروه خون O آسان است و باعث سلامت روده‌ها شده و از التهاب روده‌ها‌، که خود عامل تحریک آرتروز است جلوگیری می‌کند‌. 

اگر مبتلا به بیماری نقرس هستید از مصرف ارگان‌های داخلی بدن حیوان (جگر‌، دل، قلوه) خودداری کنید‌، زیرا گوشت این ارگان‌ها حاوی پورین بوده و می‌تواند نقرس را تشدید کند‌. تنها از گوشت‌های ارگانیک‌، سالم‌، تازه و بدون هورمون استفاده کنید .

جهت مشاهده جداول مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون Oبر روی عکس زیر کلیک کنید. 

دارندگان گروه خون A 

نتیجه بسیاری از بیماری ها، مربوط به پیروی از رژیم‌های غذایی پر چرب در دارندگان گروه خون A است‌. معدۀ دارندگان گروه خون A‌، اسید و آنزیم‌های مورد نیاز برای هضم صحیح پروتئین حیوانی را ندارد‌. به همین دلیل افراد دارنده گروه خون A می‌بایست پروتئین خود را از منابع گیاهی بدست آورند‌. . تنها از گوشت‌های با کیفیت بالا‌، کم چرب و عاری از هورمون و آنتی بیوتیک مصرف کنید‌. 

جهت مشاهده جداول مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون Aبر روی عکس زیر کلیک کنید. 

دارندگان گروه خون B

افراد دارنده گروه خون B می‌توانند پروتئین حیوانی را به آسانی هضم کنند‌، اما با این حال باید توجه خاصی در انتخاب پروتئین حیوانی داشته باشند. مرغ یکی از پر طرفدار ترین گوشت هاست و به علت داشتن گالکتین برای دارندگان گروه خون B بسیار مضر است‌. بوقلمون حاوی این لکتین مضر نمی‌باشد و به جای مرغ جایگزینی عالی است‌. مصرف گوشت گوسفند کم چرب برای شما ضروری می‌باشد‌. این گوشت باعث افزایش بافت فعال ماهیچه‌ای شده و تحلیل مفاصل را کاهش می‌دهد‌.

در صورت ابتلا به نقرس، ارگان‌های داخلی بدن حیوان مانند ( دل ،قلوه ،جگر‌، … ) را مصرف نکنید‌. میزان پورین در ارگانهای داخلی حیوانات زیاد بوده و باعث تشدید نقرس می‌شوند. تنها از گوشت‌های ارگانیک‌، کم چرب و بدون هورمون و آنتی بیوتیک مصرف کنید‌. 

جهت مشاهده جداول مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون Bبر روی عکس زیر کلیک کنید. 

دارندگان گروه خون AB

نسبت به دارندگان گروه خون A‌، افراد دارنده گروه خون AB بهتر از پروتئین حیوانی بهره می‌برند و این به علت تاثیر ژن B بر روی ترشح آنزیم‌های هضم می‌باشد‌. با این حال می‌بایست در میزان مصرف گوشت دقت خاص به خرج بدهند‌. مانند دارندگان گروه خون B ، از مصرف مرغ خودداری کنید‌. تنها از گوشت‌های کم چرب و با کیفیت بالا و بدون هورمون و آنتی بیوتیک استفاده کنید‌.

جهت مشاهده جداول مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون AB بر روی عکس زیر کلیک کنید. 

شما می توانید با مراجعه به بخش لیست کتاب ها با کتاب های دکتر آدامو بیشتر آشنا شده و جهت تهیه کتاب های ترجمه شده دکتر آدامو با ما تماس بگیرید.

 

رژیم غذایی بیماران نقرس با توجه به گروه خونی
رژیم غذایی بیماران نقرس با توجه به گروه خونی
دسته بندی : تغذیه و بیماریها نقرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس مستقیم با کلینیک