قد دختران پس از پریود افزایش می یابد؟

قد دختران پس از پریود افزایش می یابد؟

قد دختران پس از پریود افزایش می یابد؟

سرعت رشد قدی در دختران، در کنار دیگر عوامل، به میزان ترشح هورمون رشد و هورمون جنسی استروژن نیز مربوط میشود.
هورمون رشد باعث افزایش رشد، به خصوص در استخوانها و غضروف میشود، ولی هورمون جنسی زنانه (استروژن) سبب بسته شدن مرکز رشد استخوانی و کاهش رشد استخوان میشود. به همین دلیل است که بعد از شروع قاعدگی، سرعت رشد قدی در دختران کندتر میشود و معمولاً قد دختران در این زمان بیش از ۶ سانتیمتر افزایش نمییابد.

البته طول مدت رشد قدی در پسرها طولانیتر از دخترها است، بهطوری که معمولاً مردها قد بلندتر از زنها میشوند. جهش رشد معمولاً در دختران (در حدود۱۱- ۱۰سالگی) حداقل ۲ سال زودتر از پسران اتفاق میافتد که مربوط به دوران بلوغ بوده و بسیار چشمگیر است، به گونهای که در مدت یک سال میزان رشد ۲ برابر میشود.
جهش رشد قدی و حداکثر افزایش آن، معمولاً یک سال قبل از شروع عادت ماهانه اتفاق میافتد. بهترین توصیه برای رشد قدی دختران نوجوان این است که از توجه زیاد به مطالب مربوط به جنسیت بپرهیزند، چرا که هیجانات جنسی باعث ترشح بیشتر هورمونهای جنسی و در نتیجه شروع زودتر قاعدگی و بلوغ زودرس می شود. همانطور که در بالا اشاره شد،افزایش هورمون جنسی زنانه و بلوغ زودرس باعث بسته شدن زودرس اپی فیز استخوانهای بلند(مرکز رشد استخوانی) و در نتیجه کوتاهی قد در دختران میشود.

این نکته مسلم است که مدتی پس از بلوغ و حداکثر حدود سن ۲۰ سالگی رشد قدی متوقف میگردد. امروزه تبلیغات زیادی در دنیا و از جمله در کشور ما دربارهی افزایش دادن قد در جوانان به چشم میخورد. با توجه به این مسئله که پس از دوران بلوغ و بسته شدن مرکز رشد استخوانی، احتمال افزایش قدی وجود نخواهد داشت، دروغین بودن چنین ادعاهایی مشخص میشود. ضمناً برخی از افراد سودجو مدعی میشوند که تزریق برخی هورمونها یا دیگر مواد، از ترشح استروژن در بدن دختران نوجوان جلوگیری میکنند و در نتیجه به مدت زمان رشد قدی آنها اضافه میگردد.

این نکته نیز از نظر علمی هنوز مورد اثبات قرار نگرفته و استفاده از این مواد ممکن است ضررها و لطمات جبران ناپذیری را به بدن دختران وارد سازد. استفادهی نابجا و نادرست از مکملهای غذایی اعم از ویتامینها، املاح، پروتئینها یا کربوهیدراتها، چه به منظور افزایش رشد قدی و چه برای بدنسازی، بدون مشاوره با متخصص تغذیه یا پزشک ممکن است علاوه بر اینکه نتایج دلخواه را به ارمغان نیاورد، موجب وارد آمدن لطمه به سلامت و رشد و نمو افراد در حال رشد نیز گردد.
ضایعاتی که بر کبد، کلیه، دستگاههای حیاتی بدن از جمله سیستم عصبی و دستگاه قلب و عروق ممکن است تحمیل شود، باید کاملاً مورد توجه باشد. در هر حال مشاوره با متخصصین تغذیه برای مادران باردار و شیرده و کودکان در حال رشد اهمیت ویژهای داشته و در موارد بسیاری به رشد قدی و وزنگیری مناسب کودکان در حال رشد کمک شایانی میکند.

– هورمونی برای رشد
هورمون رشد از بخش جلویی غده هیپوفیز ترشح شده و وارد خون می شود و با اثر بر استخوان ها، باعث رشد طولی استخوان ها و بلندتر شدن قد می شود. ترشح هورمون رشد از غده هیپوفیز یک جریان دائمی و همیشگی نیست، بلکه این هورمون به صورت دوره ای یا پریودیک ترشح می شود و میزان آن در خون، در طول شبانه روز تفاوت دارد و تحت تاثیر عواملی ترشح آن افزایش می یابد.

خوابیدن، ورزش کردن ، گرسنگی، سرما ، اعمال جراحی ، شوک های عصبی و خوردن غذاهای پروتئینی باعث می شود که هورمون رشد بیشتر ترشح شود. در واقع هورمون رشد یک خاصیت فیزیولوژیک مهم دارد که از کاهش غلظت گلوکز (قند) خون جلوگیری می کند تا آن را برای نیاز سلول های مغزی حفظ کند. بنابراین کاهش غلظت گلوکز به هنگام گرسنگی و ورزش سبب افزایش ترشح هورمون رشد در خون می شود.
در حین خواب عمیق نیز بیشترین مقادیر هورمون رشد ترشح می شود. در دوران کودکی، ترشح کافی هورمون رشد اهمیت زیادی دارد، زیرا مقادیر متناسب آن سبب رشد طبیعی کودک می شود و کاهش آن به کوتاهی قد و کاهش رشد کودک منجر می شود.

از طرف دیگر افزایش ترشح هورمون رشد نیز در سنین کودکی، باعث رشد و بلند قدی غیر طبیعی و غول پیکری وی می شود و عارضهای به نام “ژیگانتیسم” را به وجود می آورد. حتی بعد از سنین رشد که صفحات رشد استخوان ها بسته می شوند، با افزایش ترشح هورمون رشد، اگرچه طول استخوان ها افزایش نمی یابد، اما قطر استخوانها زیاد شده و درشت هیکلی در ناحیه فک، پیشانی، دست و پاها عارضه ای را به وجود می آورد که “آکرومگالی” نامیده می شود.

علل کوتاهی قد
دو علت شایع برای کوتاهی قد وجود دارد.
علت اول کوتاهی قد ژنتیک است. در این حالت کودک کوتاه قد است زیرا پدرو مادر کوتاه قد بودهاند. در این کودکان رشد طبیعی است و سن استخوانی کودک نسبت به سن تقویمی عقب نیست. سن استخوانی در واقع نشان دهنده سن بیولوژیک واقعی کودک است. به عنوان مثال اگر کودکی ۱۰ساله، سن استخوانی هفت تا هشت ساله داشته باشد نشان دهنده یک اختلال یا بیماری در کودک است. کم کاری تیرویید، کمبود هورمون رشد، سوءتغذیه و بیماریهای دستگاه گوارش میتواند عامل عقب افتادن سن استخوانی نسبت به سن تقویمی کودک باشد.

دومین علت شایع کوتاهی قد، تاخیر سرشتی در رشد است. در این کودکان از سن دو سالگی کوتاهی قد دیده میشود و این در حالی است که پدر و مادر کوتاه قد نیستند. سرعت رشد کودک در سال تقریبا طبیعی است ولی سن استخوانی عقب است. درواقع قد کودک برای همان سن استخوانی مناسب است ولی نسبت به سن تقویمی، کوتاه است. بلوغ دراین کودکان با تاخیر همراه است. علاوه براین دو علت شایع، علل دیگری مانند بیماری عمومی مانند سوءتغذیه، کمبود ویتامینهای D و کلسیم که موجب نرمی استخوان میشوند، بیماری سلیاک که به حساسیت به پروتئین گندم منجر میشود، بیماریهای مزمن مانند کمخونی، بیماریهای التهابی و… نیز میتوانند موجب کوتاهی قد شوند.

درمان کوتاهی
قد پس از تشخیص علت کوتاهی قد باید درمان مناسب صورت گیرد. برای مثال اگر کمکاری تیرویید وجود دارد، باید درمان شود. تشخیص کمبود هورمون رشد تا زمانی که کمکاری تیرویید به طور کامل اصلاح نشود، امکانپذیر نیست. چون در حضور کمکاری تیرویید، ترشح هورمون رشد از غده هیپوفیز، کاهش مییابد. یا اگر سوءتغذیه وجود دارد باید اصلاح شود.

به این مفهوم که هورمون رشد به طور کافی ترشح میشود ولی نمیتواند اثر کند. یا اگر بیماری سلیاک وجود دارد، حذف مواد غذایی حاوی این پروتئین از رژیم غذایی ضروری است. در غیر این صورت درمانهای دیگر موثر نخواهد بود.
امروز هورمون رشد انسانی با استفاده از مهندسی ژنتیک ساخته میشود که قیمت بسیار گرانی دارد. مدت درمان با هورمون رشد که به صورت تزریقی انجام میشود بهتر است هر شب صورت گیرد. مدت درمان اغلب طولانی است و تا زمانی که رشد متوقف شود، درمان ادامه مییابد.

در برخی موارد ممکن است درمان پس از یک تا دو سال قطع شود و ترشح هورمون رشد با پیشرفت بلوغ طبیعی شود. درمان با هورمون رشد پس از تشخیص قطعی کمبود هورمون رشد تنها در صورتی موثر است که صفحات رشد استخوانی باز باشند. یعنی پیش از بلوغ یا اوایل بلوغ، در زمانی که صفحات رشد در حال بسته شدن هستند، درمان با هورمون رشد به هیچوجه موثر نیست.
درمان با هورمون رشد اغلب بدون عارضه است و به ندرت ممکن است موجب افزایش فشار داخل مغزی خوشخیم، التهاب لوزالمعده و تنگی کانال عصب در مچ دست شود. استفاده از هورمون رشد تا زمانی که صفحات رشد بسته نشده است میتواند در درمان کوتاهی قد میسر باشد. در برخی از کودکان ممکن است برای به تاخیر انداختن بلوغ برای بازماندن صفحات رشد از داروهای متوقف کننده بلوغ همزمان با هورمون رشد استفاده شود.
رژیم غذایی مناسب به خصوص مصرف کافی پروتئین، مواد لبنی و میوه و ورزش مستمر در رشد قدی تاثیر موثری دارند، به خصوص در کودکانی که تحت درمان با هورمون رشد هستند.

کمبود روی و کوتاهی قد
عنصر روی یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که پس از آهن، بدن بیشترین نیاز را به آن دارد. این عنصر کمیاب در بدن نقش هایی حیاتی دارد و کمبود آن سبب خستگی و ضعف، کوتاه قدی، عوارض پوستی و دیررس بودن صفات ثانویه جنسی می شود.
در کشور ما یکی از دلایل مهم کوتاهی قد در کودکان و نوجوانان، کمبود روی است که بیشتر ناشی از جذب ناکافی این عنصر است. غلات و نیز غذاهای حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ ، لبنیات و غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو سرشار از روی هستند. مصرف نان هایی که به خوبی تخمیر نشدهاند یا در تهیه آنها از جوش شیرین استفاده شده است، از جذب روی و املاح معدنی دیگر جلوگیری می کنند و باعث کوتاهی قد در جوانان می شوند. در واقع در غلات و به ویژه پوسته آن ها مادهای به نام فیتات وجود دارد که مانع جذب روی است. ولی در اثر تخمیر، تجزیه می شود و از بین می رود.

با این تفاسیر درمی یابید که مصرف نان هایی که به روش سنتی تهیه می شوند و به خوبی تخمیر می شوند، بهترین منبع روزانه برای تامین روی هستند.
علاوه بر روی، ویتامینها و مواد معدنی دیگر همچون ویتامینA ، B12 ، آهن و کلسیم برای رشد قد ضروری هستند.

یکی از دغدغه های خیلی افراد امکان رشد قد پس از بلوغ است. خوب البته پوشیدن کفش های پاشنه بلند یکی از این راه هاست اما تکنیک های خاصی وجود دارد که اگر درست رعایت شوند به بلندتر دیده شدن قد کمک می کنند.
۱- چه عواملی بر رشد قد انسان تاثیر دارند؟
قد با مجموعه پیچیده ای از ژنتیک و محیط تعیین می شود. قانون اصلی آن را می توان به شکل زیر تعریف کرد:

(ژنتیک + هورمون ها + تغذیه) – استرس

۲- چه زمان قد کشیدن ما متوقف می شود؟
از نظر ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده ایم که پس از اتمام دوران بلوغ قد کشیدن متوقف شود. در این نقطه، فعل و انفعالات پیچیده ژن ها، موادمغذی و هورمون ها به اوج خود می رسد. وقتی ژن ها با همکاری هم رشد بدن را به نقطه ای رساندند که قادر به تولید مثل باشد، هدف رشد به اتمام رسیده است. این اتفاق به طور متوسط در سن ۱۶ سالگی برای دختران و ۱۸ سالگی برای پسران می افتد.
۳- آیا پس از اتمام دوران بلوغ هم قدمان بلندتر می شود؟
شواهد بسیار کمی از رشد قد بعد از دوران بلوغ دیده شده است. انسانها معمولاً در دوران کودکی سریعترین رشد را دارند. همچنین در دوران بلوغ نیز به خاطر جهش های رشد، رشد سریعی دارند.
۴- جهش های رشد چیستند؟
جهش رشد اصطلاحی است که برای افزایش سریع قد و وزن به کار می رود که معمولاً در دوران بلوغ اتفاق می افتد. کودکان در دوران نوجوانی به بالاترین حد قد دوران بزرگسالی خود می رسند. این رشد قابل توجه، از قسمت های خارجی بدن شروع شده و به قسمت ها داخلی تر ادامه می یابد. دست ها و پاها اولین جاهایی هستند که بزرگ می شوند. نیاز به کفش های تازه اولین نشانه تجربه جهش رشد است. دومین ناحیه بدن، طول پاها و دست ها است که بلندتر می شود. و آخر ستون فقرات ما رشد می کند. آخرین رشد پهن تر شدن سینه و شانه ها در پسران و پهن شدن لگن و ران ها در دختران است.
۵- چه نوع رژیم غذایی به افزایش قد کمک می کند؟
یک رژیم غذایی سرشار از موادمغذی که شامل میوه ها و سبزیجات، لبنیات،گوشت و میزان کافی آب باشد موجب تقویت فرایند طبیعی افزایش قد می شود.
۶- آیا خواب در رشد انسان تاثیر دارد؟
بهره بردن از میزان کافی خواب برای عملکرد خوب هورمون های رشد ضروری است. نداشتن خواب کافی می تواند میزان هورمون رشدی که بدن تولید می کند را کاهش دهد.
۷- هورمون های رشد چیستند؟
هورمون رشد انسان ماده ای است که توسط ساختاری نخود مانند که در عمق مغز درست پشت چشم ها وجود دارد تولید می شود. این ماده معمولاً طی ساعات اولیه خواب و پس از ورزش تولید می شود. عملکرد این هورمون ها تحریک و تقویت رشد در بدن انسان تا اتمام دوران بلوغ است.
۸- آیا مصرف هورمون رشد باعث بلندتر شدن قد می شود؟
مصرف هورمون رشد فقط طی سالهای شکل گیری موثر هستند. مصرف بیش از حد آن به صورت مصنوعی موجب رشد غیرطبیعی و نامناسب می شود. این واژه توسط تولیدکننده های مختلف مورد استفاده و سوءاستفاده برای فروش محصولات خود که ادعای تقویت رشد را دارند، قرار گرفته است. واقعیت این است که فروش داروهای هورمون رشد شدیداً تحت کنترل است و فقط توسط متخصین تجویز می شود.
۹- آیا داروهایی وجود دارد که به افزایش قد پس از بلوغ کمک کند؟
هیچ دارویی وجود ندارد که موجب افزایش قد پس از دوران بلوغ شود. محصولات زیادی در بازار امروز همچنین ادعایی دارند اما همه آنها هیچ سند و مدرک علمی نداشته و فاقد اعتبارند.

لوسیون بدن کیووی ، فروشگاه اینترنتی نیازتو
۱۰- آیا تمرینات کششی به افزایش قد کمک می کند؟
برخی تمرینات کششی به افزایش قد در دوران بلوغ کمک می کند. پس از دوران بلوغ، این تمرینات فقط به اصلاح فرم و شکل بدن افراد بزرگسال کمک می کند. در خیلی افراد قوز پشت موجب کوتاه نشان دادن قد می شود و در همه سنین می توان با اصلاح چنین مشکلاتی قد را تا چندین سانتیمتر بالاتر برد.
۱۱- آیا تنفس صحیح بر افزایش قد تاثیر دارد؟
تنفس صحیح باعث می شود اکسیژن لازم برای رشد در اختیار بدن قرار گیرد. فقط تنفس عمیق تنفس موثر به شمار می رود.
۱۲- چطور می توان با عمل جراحی قد را بلندتر کرد؟
عمل های جراحی زیبایی افزایش قد پاها می تواند تا چندین سانتیمتر قد را بلندتر کند که البته عملی بسیار پیچیده، گران و دردناک است که نیاز به زمان ریکاوری طولانی دارد. در برخی مراکز ابتدا ارزیابی می کنند که بیمار تحمل دوران ریکاوری را دارد یا خیر بعد به انجام عمل می پردازند.
۱۳- قد متوسط برای مردان و زنان چه میزان است؟
قد متوسط به نسبت محل زندگی افراد متفاوت است. یک فرد با قد متوسط در هلند شاید در ژاپن بلندقد به حساب آید.
۱۴- آیا درست است که نسل حاضر از نسل های قبلی بلندقدتر شده است؟
به نظر می رسد که بین رشد اقتصادی و قد انسانها ارتباط مستقیم وجود دارد. یک زمانی تصور می شد که آسیایی ها کوتاه قد هستند اما امروز به نظر می رسد که قد متوسط چینی ها و سایر آسیایی ها به طرز قابل توجهی بالا رفته است. رشد انسان به تسهیلات پزشکی، مراقبتی و غذایی بهتر پاسخ می دهد.
۱۵- وزن ایدآل باتوجه به قد چه میزان باید باشد؟
با حساب تخمینی وزن ایدآل مردها به طریق زیر محاسبه می شود: برای ۱۵۲ سانتیمتر اول وزن باید ۴۸ کیلوگرم باشد. و برای هر ۲/۵ سانتیمتر اضافه ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم به آن اضافه می شود.
وزن ایدآل خانم ها نیز به این طریق محاسبه می شود: برای ۱۵۲ سانتیمتر اول وزن باید ۴۵ کیلوگرم باشد و برای هر ۲/۵ سانتیمتر اضافه ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم اضافه می شود.
۱۶- آیا بدنسازی از رشد قد جلوگیری می کند؟
هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات این گفته وجود ندارد.

قد دختران پس از پریود افزایش می یابد؟
قد دختران پس از پریود افزایش می یابد؟
دسته بندی : تغذیه و بیماریها

377 thoughts on “قد دختران پس از پریود افزایش می یابد؟”

  1. سلام وقت بخیر
    ببخشید منطور از پایان دوران بلوغ در دختران دقیقا چه زمانی هست؟ آیا پریود شدن دختران پایان بلوغ آنهاست؟ با تشکر

    1. سلام، هر چه شروع دوره پریودی زودتر اتفاق بیفتد، شروع بسته شدن صفحات رشد زودتر رخ خواهد داد. معمولا صفحات رشد استخوانی چند سال پس از شروع پریودی کاملا بسته میشود، یعنی حدود سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی در دختران

      1. سلام روز خوش.ببخسید من دخترم ١٠ سالش تمام شده و به تازگی شروع به پریودی سده الان واقعا نگرانم که نکنه قدش دیگه رشد نداشته باشه و کوتاه بمونه خواهشا کمکم کنین ممنون میشم و ایا دارویی هست که مصرف کنه که قدش رشد داشته بلشه

          1. سلام خسته نباشید من ۱۰سال و ۸ماهم هست و الان برای بار دوم پریود میشه یعنی دو ماه هست که پریود شدم الان من قدم۱۵۲هست امکانش هست قدم به ۱۶۵برسد؟؟؟

          2. سلام، پس از شروع پریودی چند سال طول می کشد تا صفحات رشدتان کاملا بسته شود، بنابراین ممکن است تا حدود ۴ سال دیگر زمان افزایش قد را داشته باشید، برای رسیدن به حداکثر رشد قدی از اکنون رژیم و مکملهای لازم را زیر نظر متخصص مصرف کنید

        1. سلام من ۱۷ سالمه و کلاس هفتم پریود شدم
          الان قدم۱۵۴ باید چیکار کنم قدم بلند بشه خیلی ناراحتم و بخاطر قدم اعتماد به نفسمو از دست دادم میشه لطفاً راهنمایی کنید 🙂

          1. سلام منم خیلی اعتماد به نفسم پایینه و همش بخاطر قدم قصه میخورم
            ومن الان تابستان ششم شدم

          1. سلام.دختری ۱۰ساله دارم و هنوز عادت ماهیانه نداشته اما بعضی اثار بلوغ رو داره مثل برآمده شدن سینه..کپسول گروث ژل بخوره ایرادی نداره؟

      2. سلام اقای دکتر دخترم ۱۳ سالشه و پریود شده و ایا زود پریود شده؟یااینکه بعداز ۱۳ سالگی قد میکشن و تا چند سالگی قد می‌کشند لطفا جواب بدید

        1. سلام
          ۱۲ سال و ۴ ماه هم هست
          قدم ۱۵۴ هستش
          ولی هنوز پری-ود نشدم
          گفتن که تا چهار ماه دیگر رشد صفحات دستم بسته میشه ولی من هنوز سنم کمه
          از بچگی زیر نظر دکتر هدیه صانعی فر هستم یک ماهی هست که دکتر آمپول هورمونی میکرولین را قطع کرده ولی دارم سینوتروپین میزنم من نگرانم برای قدم . اگر بعد اینکه صفحات رشد بسته بشه پریود بشم میتونم بلند تر بسم یا در سن های دیگه

          1. سلام، کمتر پیش می آید قبل از پریودی صفحات رشد بسته شود، پس از شروع پریودی معمولا تا دو سال رشد قدی ادامه دارد، حتما از الان مکملهای لازم را دریافت کنید.

          2. سلام من ۱۳ سالمه و امروز پریودیم شروع شد
            قدم ۱۵۰ cmهست .نمی دونم چی کار کنم که قد روشد کنه .مادرم فکر میکنه تا ۱۵ cmدیگه رشد کنم .درسته ؟

      3. سلام اقای دکتر
        من ۱۴ سالگی پریود شدم و همون موقع صفحه رشدم بسته شد و قدم بلند نشد وقتی ۱۶ سالم بود دکترم رفتم اما آمپول رشد واسم تجویز نکرد
        الان ۲۱ سالمه و صفحه رشدم کلا بسته شده خیلی ناراحتم
        پاهامم از ۱۳ ۱۴ سالگی پرانتزی بودن میتونه دلیل کوتاهی قدم باشه؟

        1. سلام، دلیل اینکه در آن زمان آمپول رشد تجویز نشده است بسته بودن صفحات رشد بوده که در این موقعیت تجویز آمپول اثری ندارد و ممکن است عوارض نیز داشته باشد.
          بله، پاهای پرانتزی با گودی کمر قد را کوتاهتر نشان خواهد داد

        1. سلام، بله، امکانش وجود داره، البته بهتره صفحات رشدتان بررسی شود، اگر بسته باشد امکان رشد قدی وجود ندارد، معمولا دختران تا ۱۸ سالگی و پسران تا ۲۰ سالگی امکان رشد قدی دارند.

        2. سلام من پارمیدا متولد ۱۳۸۶/۵/۱۸ با قد ۱۶۰ و وزن ۴۰ هستم قد پدرم ۱۸۰ و قد مادرم ۱۷۰ هست سن استخوانم ۲ سال و ۹ ماه از خودم کوچکتره امروز پریود شدم ایا امکان رشد قدی من هست؟

        3. سلام آقای دکتر من ۱۵ سالمه و تیر ماه میشه ۱۶ سالم
          اخرای ۱۳ سالگی بود پریود شدم قد مادرم ۱۴۸ و قد پدرم ۱۶۰ و الان قد خودمم ۱۵۱ آیا امکان داره به ۱۵۵ برسم؟

      1. سلام . اگر در ۱۷ سالگی وقفه ای طولانی مدت در عادت ماهیانه اتفاق بیفتد باعث افزایش قد میشود؟

        1. سلام، بسته شدن صفحات رشد با بلوغ شروع می شود، بنابرابن اگر قبل از بلوغ، با تجویز دارواای هورمونی بلوغ به تاخیر بیفتد فرصت بیشتری برای رسد قدی فراهم می شود، اما در سن ۱۷ سالگی که چندین سال از وقوع بلوغ گذشته است، وقفه بی فایده است.

          1. سلام من الان 14 سالمه یک ساله پریود شدم قدم 160 هست وزنم 43 به نظرتون چند سانت رشد میکنم؟ ورزش هم میکنم گاهی اوقات

          2. سلام دخترم تقریبا۱۱ سالشه وتازه پریود شده قدمن ۱۵۳ وپدرش ۱۸۵ وخودش ۱۵۳ امکان رشد هست؟ وچه ورزشهایی مناسب تر هست؟ هورمون رشد تزریق بسه موتر هست؟

          3. سلام، بله، امکان رشد وجود دارد، البته باید فورا مکملهای لازم مصرف شود و اگر صفحات رشد در حال بسته شدن باشد باید تزریق هورمون رشد شروع شود.
            بسکتبال، والیبال، شنا و بارفیکس کمک کننده است.

          4. سلام دکتر من ۱۳ سال و ۱۰ روز دارم امروز پریود شدم
            میخواستم ببینم آیا قدم بلند تر میشه؟ قدم ۱۵۶ هست
            و شدیدااااا کم بود وزن دارم و وزن من ۳۲ کیلو هست
            قد مادرم ۱۶۲ هست و قد پدرم ۱۷۵هست خیلی نگران هستم اگر میشه لطفا راهنماییم کنید

          5. سلام من یک ماه دیگه میرم ۱۴سال
            حدود ۴۰روز پیش پریود شدم
            قدم ۱۵۰/۵هست وزنم ۳۵/۵هست
            آیا قدم به ۱۶۰میرسه

        2. سلام من ۱۳ سالمه برای دومین بار پریود شدم قدم ۱۵۰ مامانم ۱۵۷ وبابام ۱۷۵ ایا میشه قدم به ۱۶۲ برسه

      2. سلام من ۱۴ سالمه و پریود شدم قدم خیلی کوتاه مونده تقریبا ۱۵۳ هست
        میخواستم بدونم امکان داره با رژیم درست و ورزش های کششی قدم بلند بشه؟!
        که حداقل به ۱۶۰ برسه؟!

        1. سلام من ۱۳سالمه و پریود شدم قدم هم ۱۴۴هست
          رشد میکنم یا نه ?
          و امسال هم میرم کلاس بسکتبال و ورزش های کششی هم خیلی انجام میدم قدم رشد میکنه

      1. سلام خسته نباشید من ۱۳ سالمه قدم ۱۴۷ است و برای اولین بار امروز پریود شدم امکان داره قدم رشد کنه

        1. سلام دختر من ۱۱سالو ۹ ماهشه و ۲ بار پریود شده قد من ۱۶۰ و پدرش ۱۷۳ هست قد خودش هم۱۵۴ آیا امکان رشد قدش حداقل تا ۱۶۳ وجود داره خیلی نگرانم با تشکر

      2. سلام من سیزده سالمه و سه ماهه که پریود شدم و قدم ۱۵۳ هست پدرم ۱۶۵ومادرم ۱۵۷ هست
        احتمال داره که قدم بلند بشه؟

        1. سلام دکتر من ۱۳ سال و ۱۰ روز دارم امروز پریود شدم
          میخواستم ببینم آیا قدم بلند تر میشه؟ قدم ۱۵۶ هست
          و شدیدااااا کم بود وزن دارم و وزن من ۳۲ کیلو هست
          قد مادرم ۱۶۲ هست و قد پدرم ۱۷۵هست خیلی نگران هستم اگر میشه لطفا راهنماییم کنید درضمن قبلا پیش
          دکتر تغذیه میرفتم دکتر من برای من ال آرژنین و مخمر آبجو و زینک دادن آیا میتونم قدم رو به ۱۷۰ برسونم
          در ضمن اقوام هم همه قد بلند هستند
          و اینکه شما چه پیشنهادی برای قد کشیدن دارید؟
          و چه ورزش هایی رو توصیه میکنید برای قد؟

          1. سلام، اگر صفحات رشدتان باز باشد هنوز فرصت دارید، البته باید در مصرف مکملها وقفه ایجاد نکنید. ورزسهای کششی مثل بارفیکس، شنا، والبگیبال و بسکتبال مفید است. ال آرژتین و مکمل کلسیم را حتما زیر نظر متخصص مصرف کنید

      1. سلام من دخترم ۸سالو هفت ماهه است وپریود شده وقدش ۱۳۶هستایا صفحات رشد ش بسته شده ودیگه قد نمی‌کشه خیلی نگرانم

        1. سلام، چون سن بلوغ رود اتفاق افتاده، حتما به متخصص غدد و رشد مراجعه بفرمایید تا در صورت لزوم دوره بلوغ به تاخیر افتد، همزمان به متخصص تغذیه مراجعه بفرمایید تا رژیم و مکملهای افزایش قد تجویز شود. هنوز جای رشد وجود دارد اما باید از همین الان اقدام کنید.

        2. سلام من کلاس هفتم بودم که پریود شدم الان کلاس نهم هستم قدم ۱۵۰ است آیا امکان این هست که قدم تا ۱۸سالگی به ۱۶۰برسه؟؟

        3. سلام من ۱۵سالو سه هفتمه
          قدم ۱۶۴ وزنم ۵۰کیلو هست ورزش کشیی انجام میدم آیا بازم قدم رشد میکنه

    2. سلام روزتون بخیر
      من از تابستوت کلاس ششم به سن بلوغ رسیدم و دوره قاعدگیم شروع شد
      و الان قوم ۱۵۰ یا ۱۵۲ هست
      و تقریبا ۲یا ۳ ماهی میشع ک به تکواندو میرم ایامن تا ۱۸ سالگی به ۱۶۰ میرسم؟ من خیلی نگران قدمم

      1. سلام وقت بخیر
        دخترم الان ۱۲ سالشه و از ۱۰ سالگی به علت داشتن علائم بلوغ تحت نظر دکتر هاشم رفیع زاده بوده و ۱ سال آمپول دیفرلین تزریق کرده و الان که ۱۲سالشه متاسفانه پریود شده اما قدش ۱۶۴ هست خودم۱۶۹ و پدرش ۱۷۳ عکس صفحه رشدش و گرفتم و گفتن هنوز جای رشد هست اما زیاد نه،ولی استخون هاش کشیده هستن میخاستم ببینم تا چند سانت دیگه رشد میکنه حداقل ۴سانت رشد میکنه ک قدش بشه ۱۶۸ و بلند شه

        1. سلام و وقت بخیر… دختر من ۱۲ سالشه و از ۱۰ سالگی پریود شده و قدش ۱۵۶ هستش … احتمال اینکه قدش برسه به ۱۶۵ هستش ؟ قد پدر ۱۸۰ و قد مادر ۱۵۶ هستش .

    3. سلام من ۱۳سال نیم هستم چند ماه که پریود شدم قدم ۱۴۶ هست صفحه های رشد هم بازه ولی خیلی نسبت به هم کلاس هام کوتاه هست ایا قدم بلند میشود

      1. سلام من یازده سالمه الان شش ماهه پریود شدم
        قدم صدو پنجاه و یکه دو ماه پیش رفتم آزمایش دادم هنوز رشدم بسته نشده بود آیا امکان داره قدم 160 بشه؟

          1. سلام من حدودا ۱۳ سال و ۳_۴ماهم بود ک پریود شدم قدم ۱۴۷بود…من وقتی ک برای اولین بار پریود شدم چند روزی بود ک تو خونه با برنامه های داخل گوشی ورزش می کردم…وقتی پریودیم تموم شد تا ۶ماه بعد دیگه پریود نشدم وقتی دوباره پریود شدم قدم ۱۵۲ بود الان۱۴سال و۳_۴ماهمه و نمی دونم الان قدم چقدره شاید ی دوسانتی رشد کرده باشم ایا امکان اینکه قدم ۱۶۵بشه وجود داره؟

        1. سلام وقتتون بخیر ببخشید دخترم ۱۳ سال و ۱۰ ماهشه. دوماه دیگه ۱۴ سالش پر میشه. دوماه پیش پریود شد.. عکس دستش گرفتم سن استخوانیش ۱۳ سال نشون میده.. آیا رشد قدی دارن بازم؟؟

    4. سلام،وقتتون بخیر
      ببخشید من ۱۲ سالمه و قدم ۱۵۷ هست
      هنوز پریود نشدم اما نشونه هایی پیدا شده که فکر میکنم به زودی پریود شم
      میخواستم بپرسم آیا قد من به ۱۶۵ سانت میرسه؟
      من خیلی نگران قدمم،ممنون میشم جواب بدید

    5. سلام اقای دکتر دخترم الان 5 ماهه پریود هستش حتی به متخصصان هم بردم گفتن میتونه قدش بلند شه قد دختر من 146 هستش ایا قدش تا 159 تا میتونه رشد کنه

    6. سلام خواستم بگم که من ۱۲سالمه و فقط دو روزه که پریود شدم و سوال من این بود که زود پریود شدم و اینکه دکتر مراجعه کردم و گفت رشد میکنم (:
      البته ۲سال پیش قبل از پریودیم

    7. سلام وقت بخیر . ببخشید من دخترم ازسن هشت سالگی سینه هاش شروع کردن رشد مردن ودر سن نه سالگی سینه هاش کامل رشد کردن و تمام علاعم بلوغ درش طاهرشدازسن هشت سالگی ودر سن نه سالگی پریود شده والان تازه به سن یازده سالگی میخواد پونزده روزمونده به نودویک متولد شده والان دوساله پریوده وسینه هاش خیلی بزرگ هستن ومیگه خجالت میکشه سر کلاس میگه هیچ کدوم از بچه ها سینه ندارن ولی من مثل زنها میمونم و هیچ کدوم ازهم کلاسیهاش پریود نشدن وحتی دختر خاله اش پونزده ساله هنوز نسده ووقتی پریود شد قدش بلندتر و جسشم بزرگتر شد هیچ کس باور نمیکنه که ده سالشه الان واسفند میره تو یازده سالگی حتی خواستگارم براش یکی اومد فکر کرد هفدهسالشه واز اون موقع پرخاشگر عصبی و اصلاتمایل به درس خوندتگن نداره وافسردگی شدید گرفته وهمش میگه کاش من میمردم . توروخدا دارویی هست که چند سال پریودیش عقب بیافته و سینه هاش کوچیک بشن کمکم کنید من فقطهمین یه دخترو دارم .خودمم ناراحتی اعصاب گرفتم .

    8. سلام آقای دکتر دختر من امروز یازده سال وده روزه ش هست و امروز پریود شده و البته حدودا چهار سال آمپول میکرورلین تزریق می کرده و حدود نه ماه هست که آمپول رو به دستور پزشک قطع کردیم والان پریود شده قدش هم ۱۴۹هست حالا به نظر شما برای افزایش قدش چکار باید کردخیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنین

    9. سلام خسته نباشید من دقیقا ۸آبان بود قاعده شدم بعد ۱۲سالم بود وکلاس ششم بودم دیگه بعد از اون قد نکشیدم اوایل مرتب قاعده میشدم ولی بعد سه سال که یعنی سن من میشه ۱۵چند ماه چند ماه یکبار قاعده میشم قبلا قدم۱۴۹بود تا الان شده ۱۵۳میشه که کمک کنید تا هم بتونم افزایش قد داشته باشم هم اینکه قاعده گیم به صورت مرتب وپشت سر هم ماهی یکبار قاعده شم

    10. سلام.دختری ۱۰ساله دارم و هنوز عادت ماهیانه نداشته اما بعضی اثار بلوغ رو داره مثل برآمده شدن سینه..کپسول گروث ژل بخوره ایرادی نداره؟

    11. سلام وقت بخیر
      دختر من ۱۲ سال و ۱۰ ماهش هست تقریبا از ۱۱ سالگی پریود شد متاسفانه الان قدش ۱۵۳ هست پیش متخصص رشد بردم از مچ دست عکس گرفت گفت با توجه به عکس دیگه جای رشد قدی نداره ،بافت سینه رو معاینه کرد و با توجه به رشد عرضی استخوان های سر شانه ،من رو کاملا نا امید کرد ، ۱۵۳ برای یه دختر خیلی کم هست واقعا غصه میخورم ،حال دخترکم اصلا خوب نیست

      1. سلام، معمولا نباید به این زودی صفحات رشد بسته شود، تا شش ماه رژیم و مکملهای لازم جهت رشد قدی مصرف شود، اگر رشد قدی اتفاق نیفتاد باید به این نتیجه رسید استخوانها بسته شده است.

      1. سلام من ۱۳ سالم هست و پارسال که ۱۲ سالم یود پریود شدم و قدم الان ۱۴۹ هست ایا ممکنه بازم قدم رشد کنه؟خیلیدخیلی نگرانم🥺

    1. سلام وقت بخیر
      دخترم ۹وسال و۱۰ ماه سن داره ودوماه هست که پریود میشه وقدش ۱۴۴ هیت بارادیولوژی دست دکتر گفت صفحات رشد باز هست واگرمایل باشیم آمپول هورمون رشد تزریق کنیم ولی مااز عوارض آمپولها نگران هستیم آیا راه کار دیگری هست واینکه چند سانت احتمال افزایش قد هست قدمادر ۱۴۹ وپدر ۱۷۵ هست
      خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

  2. سلام روزتان بخیر ببخشید من ۱۵ سالمه و وقتی ۱۲ سالم بود پریود شدم و از اون موقعه فقط ۳ سانت قدم بلند شد و الان من ۱۵۲ قدم هست و می خوام با انجام تمرین کششی قدم رو بلند تر کنم
    به نظرتان قدم تا چند سانت میشه بلند تر شد یا اینکه به نظرتان فایده ای نداره دیگه قدم بلند نمی شه ، ممنون میشم اگه کمکم کنید

    1. سلام دختر من ۱۱ سالشه و شهریور ماه پریود شد قدش ۱۵۰ هست قدش بلند میشه؟

    1. سلام، به طور معمول دختران تا ۱۶ تا ۱۸ سالگی امکان رشد قدی دارند، اما چنانچه سن بلوغ زودرس باشد استخوانها زودتر بسته شده و امکان رشد قدی نیست، برای بررسی صفحات رشد باید زیر نظر متخصص بررسی شوید

  3. سلام من ۱۳سالمه و از ۱۲سالگی پریود شدم
    قدم ۱۵۵ قدم پدرم ۱۷۷ و قد مادرم ۱۵۰
    سن استخوانیم ۱۴سال و ۶ماهه
    دکتر عکس از صفحات رشدم انداخت روی برگه اش نوشته بود صفحات رشد اطراف زانو و مچ دست چپ به طور نبی فیوز شده است
    پارسال اینو گفته بود دکتر
    دیگه مراجعه نکردم
    یعنی تا الان صفحات رشدم بسته شده؟
    به نظرتون با ورزش های کششی میتونم چند سانت به قدم اضافه کنم؟
    اصلا امیدی به افزایش قدم هست
    ممنون میشم جواب بدین

  4. سلام من ۱۳سالمه و از ۱۲سالگی پریود شدم قد خودم ۱۵۵
    قدم پدرم ۱۷۷و قد مادرم۱۵۰هست
    سخن استخوانیم ۱۴سال و ۶ ماه هست
    عکس از دستم پارسال انداختم گفته بود
    صفحات رشد زانو و مچ دست به طور نبی فیوز شده است
    یعنی صفحات رشدم تا الان بسته شده؟
    ورزش های کششی موثر هست برای رشد قد میتونه به افزایش قدم کمک کنه
    لطفا جواب بدین

    1. سلام وقت بخیر
      دخترم ۹وسال و۱۰ ماه سن داره ودوماه هست که پریود میشه وقدش ۱۴۴ هیت بارادیولوژی دست دکتر گفت صفحات رشد باز هست واگرمایل باشیم آمپول هورمون رشد تزریق کنیم ولی مااز عوارض آمپولها نگران هستیم آیا راه کار دیگری هست واینکه چند سانت احتمال افزایش قد هست قدمادر ۱۴۹ وپدر ۱۷۵ هست
      خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

  5. سلام . ایاممکن است فردی در سن ۱۷ سالگی، وقفه ای در عادات ماهیانه اش اتفاق بیفتد ، موجب افزایش قدش میشود؟

  6. سلام
    روزتان بخیر
    ببخشید من ابان ۱۵ سالم شد و از خرداد ۱۴سالگیم پریودیم شروع شد قد من الان ۱۷۳ هست امکانش هست که قدم به۱۸۰ یا ۱۷۹ برسه؟

    1. سلام من ۱۲ سالمه
      ۵ ماه پیش پریود شدم و قدم ۱۶۰ هستش آیا امکان داره بیشتر رشد کنم

  7. سلام من 14 سالمه و دوسال پیش پریود شدم
    رفتم دکتر و از مچ دستم عکس گرفتم
    دکتر گفت صفحه بسته شده
    یعنی الان دیگه هیچ راهی برام نمونده؟
    ممنون میشم کمکم کنید.

      1. سلام من ۲شهریو پریود شدم و۲۸ شهریو تو ۱۳ سالگی رفتم قدم ۱۵۰ ایا قدم بلند تر از الانم میشه اخه خیلیییی کوتاهم نسبت به هم کلاسی هام اما ژنتیک خانواده پدریم و مادریم قد کوتاهه و من نسبت به اونا و سنم قدم خوبه اما میخوام قدم به ۱۶۲ برسه ایا امکانش هست؟؟؟؟؟؟

  8. سلام دکتر عزیز، دختری ۱۳ ساله با قد ۱۵۶ و وزن ۵۵ ، که چند‌ماه است پریود شده است ، امکان قدی وجود داره؟؟
    خیلی نگرانم چون وزنش کمی زیاده و به بلوغ رسیدع ،ممنون میشم بگید

  9. سلام
    من دخترم ، ۱۴ سالمه و تازه بلوغ ام را کامل کردم اما قدم ۱۴۸ هست و متاسفانه رشد قدی در بین۱۱ تا ۱۳ همچنان چشمگیری نداشتم و از نظر قد کوتاه ام
    چگونه می توانم حداقل ۱۰ سانت بلند تر بشم؟
    مصرف چه دارویی خوبه؟
    حداقل چقدر بلند میشم؟

  10. سلام خسته نباشید من از طریق سایت باهاتون صحبت میکنم
    من دخترم و۱۴ سالمه و تازه بلوغ ام کامل شده ولی از نظر قد کوتاه ام ۱۴۸ هستم و در سن ۱۱ تا ۱۳ سالگی رشد داشتم اما کم
    من این به بعد چند سانت بلند میشم؟
    چه دارو هایی برای افزایش قد خوبه مصرف کنم ؟
    قد مادرم :۱۶۰ پدرم:۱۸۰. هست

  11. سلام وقت بخیر
    من یک دخترم که حدود 6 ماه هست که پریود شده ام و قدم 163 سانتی متر هست. میخواستم بگم که آیا میشه قد من افزایش پیدا کنه؟
    ممنون میشم جواب بدید.

  12. سلام
    من در ۱۲ سالگی پریود شدم بعدش قدم همینطوری مونده فک کنم ۱۵۰ یا ۱۵۲ هستم
    و خیلی خیلی نگران قدمم چون خیلی کوتاتر از بقیه دوستامم و اعتماد به نفسم خیلی پایین اوموه
    اما تازگیا ۳ماهی میشه ک به تکواتدو میرم
    من میتونم با ورزش کردم ثابت ۶یا ۷ سانت به قدم اضافه کنم ؟
    تا ۱۸ سالگی
    خواهش میکنم جواب بدین اقای دکتر

    1. سلام باید به موقع و هر چه سریعتر اقدام کنید، ززر نظر نزدیک ترین متخصص صفحات رشد شما بازد چک شود، اگر انوز فرصت داشته باشید مکملهای لازم برای رشد قدی تجویزمی شود

    2. سلام وقت بخیر
      من نزدیک به 16 سالمه و سه چهار ماهی میشه که پریود شدم ،. قدم هم حدودا 170 هستش ، از لحاظ ژنتیکی همه خانواده ام قدشون بلنده و اینکه همه فامیل هم بهم میگن خیلی مونده تا بلند قدتر شی ، سوالم اینه است میتونم تا 175 و 177 برم؟؟

      1. سلام
        من ۱۲ سالمه و قدم ۱۴۸
        خواستم بپرسم در دوران قاعدگی دیگه قدم رشد نمیکنه؟😭
        و در دوران قاعدگی چه تغییراتی در بدن ما ایجاد میشه؟

        1. سلام، نگران نباشید، با شروع قاعدگی، استخوانها شروع به بسته شدن میکنند، اما ناگهانی بسته نمی شوند، با گذشت زمان، یعنی اگر تغذیه مناسب داشته باشید و مکملهای لازم را مصرف کنید تا ۱۶ و حتی در بعضی موارد تا ۱۸ سالگی امکان رشد قدی وجود دارد

  13. سلام من دخترم ۱۲ سالشه قدش ۱۴۸ و وزنش هم ۴۴ هستش امکان داره که ۱۰ یا ۱۲ سانت بلند تر بشه ؟
    چند روزی هست که یوگا میره و ورزش میکنه
    حداقل چند سانت میتونه بلند تر بشه ؟
    قد پدر : ۱۷۴
    قد مادر : ۱۴۸
    آیا بعد از پریود شدن میتونه ۱ یا ۲ سانت قد بکشه ؟؟

  14. سلام من ۱۷ سالم هست قدمم ۱۷۴ هست ،دیگه نمیخام بیشتر از این رشد کنم ، چیکار باید کنم تا قدم یکم کاهش پیدا کنه؟ و یدونم اینکه قدم بازهم رشد میکنه؟

    1. سلام، برای اینکه متوجه بشیم هنوز امکان رشد قدی دارید باید صفحات رشد شما چک شود، اگر بسته باشد دیگر رشد نخواهید کرد، اما اگر قصد دارید قد کوتاهتر شود امکانپذیر نیست مگر با عمل جراحی

  15. سلام خسته نباشید
    ببخشید دختر من قدش ۱۵۰ است و وزنش ۴۸.۵ است و پس از شروع اولین قاعدگی در دوره قاعدگی اول هفته اول ۱ سانت قد کشیده وهفته بعد از آن قد ش ۱۵۰ شده است.
    خواستم بپرسم آیا امکان دارد قدش ۱۶۲ شود ؟
    خودم قدم ۱۵۳است و شوهرم قدش ۱۵۹ است لطفاً جواب بدید.باتشکر

  16. سال من ۱۱ سالم بود که پریود شدم
    الان ۱۲ سالمه و قدم ۱۵۵
    قد مادرم ۱۶۳ و قد پدرم ۱۷۵
    با این حال قدم تا ۱۷۰ میرسه؟

  17. سلام دختر من 9 سالش کامل نشده. پریود شده قدش هم 144 هستش تا چه اندازه قدش بلند میشه و آیا بلند میشه یا نه
    قد پدر 178
    قد مادر 160

  18. سلام
    من سه ساله که عادت ماهیانه میشم والا 14 ساله هستم و قدم نسبت به همسن و سالام خیلی کوتاه یه عکس دیروز از دستم گرفتم و پیش یه دکتر بردم اما گفت قدم از اینی که هست بلند تر نمیشه
    من خیلی نگرانم شما چه پیشنهادی دارین؟
    خواهش میکنم جواب سئوالم رو بدین

  19. سلام
    من سه ساله که عادت ماهیانه میشم والا ن14 ساله هستم و قدم نسبت به همسن و سالام خیلی کوتاه یه عکس دیروز از دستم گرفتم و پیش یه دکتر بردم اما گفت قدم از اینی که هست بلند تر نمیشه
    من خیلی نگرانم شما چه پیشنهادی دارین؟
    خواهش میکنم جواب سئوالم رو بدین

  20. و باید اضافه کنم که کلاس ورزش هم میرم آیا تاثیری داره در رشد قدم؟
    لطفا جواب بدین من رو قدم حساسم خیلی گریه کردم که دکتر گفت نمیشه کاری کرد
    میخوام بدونم شما پیشنهادی ندارین

  21. با سلام و احترام
    دختر من 9 سال و 10 ماهشه حدود یکماهه دوبار پریود شده . به متخصص غدد کودکان مراجعه کردم دیفرلین هر دو هفته تجویز کردن باقد 143 و وزن 40 قد پدر 175و قد مادر170 قد فرزندم چه حد رشد می کنه ؟ آیا با تغذیه میشه رشد رو بهتر کرد؟

    1. سلام من پارمیدا متولد ۱۳۸۶/۵/۱۸ با قد ۱۶۰ و وزن ۴۰ هستم قد پدرم ۱۸۰ و قد مادرم ۱۷۰ هست سن استخوانم ۲ سال و ۹ ماه از خودم کوچکتره امروز پریود شدم ایا امکان رشد قدی من هست؟

  22. سلام . من تازه 13 سالم شده وقتی 9 سالم بوده پریود شدم . قدم الان 143 هستش . امکان افزایش قد وجود داره

  23. سلام من در سن ده سالگی به بلوغ رسیدم و الان سیزده سالمه بابام قدش180 مادرم157 قد خودم160 میخام ببینم قدم بیشتر165 میشه؟

      1. سلام . وقتتون بخیر ‌.
        دخترم ۱۰ سال و ۷ ماه هست و سن استخوانیش دو سال از خودش جلوتره . امروز پریود شده . قدش ۱۴۸.۵ هست . آیا ممکنه بالای ۱۶۰ بشه ؟ قد مادر ۱۶۲ قد پدر ۱۷۵ .

  24. سلام آقای دکتر خسته نباشید من 12 ساله هستم و سه ماه از تولدم که گذشت پریود شدم قدم در حال حاضر 160 است آیا امکان رشد قدی من تا 170 سانت است ؟ آیا نیازی هست به متخصص مراجعه کنم ؟

      1. سلام اقای دکتر دختر من یه 4 ماهی هست پریود شده قدش در حال حاضر 169 است اون میتونه قدشو 175 برسونه قد پدر180 و قد خودم 162 و موهای زیر بغلش هنوز در نیومده و سینه هاش رشد نکردیه ممکنه به علت دیگری باشع

    1. اقای دکتر گفته باشم دخترم اول شروع پریود تا ۴ روز شد و بعد یه ماه نشد دوباره شد فاصله افتاد خانوادم میگن عادی ایا قد میکشه

  25. سلام من الان 14 سالمه یک ساله پریود شدم قدم 160 هست وزنم 43 به نظرتون چند سانت رشد میکنم؟ ورزش هم میکنم گاهی اوقات پدرم 180 خواهر بزرگم 165 و مادرم 165 هست قدش صفحه رسیدم بسته شده عکس از دستم گرفتیم اما به نظر شما بارم جای رشد تا سه چهار سانت داره؟ فقط تا سه چهار سانت

  26. سلام. من دوازده سالمه چند ماهه پریود شدم قدم 160وزنم 42 قد پدرم 180 قد مادرم 165.آیاد قد من به 170 میرسه؟

      1. سلام‌ وقت بخیر،باید برای بررسی بازیابسته بودن صفحات رشدبه چه متخصصی مراجعه کنیم؟

      2. اقای دکتر قد دخترم ۱۶۰ و قد خودم ۱۵۸ و قد همسرم ۱۷۵ و قد برادرش ۱۸۳ کلا خانوادهگی بلندند از خانواده همسرم بلندند و خانواده خودم هم خوبن ایا دخترم بلند تر میشه ۱۳ سالگی پریود شد یه هفته هست شد

        1. سلام، سن بلوغ به عوامل زیادی بستگی داره، از حمله ژنتیک و … اما در ۱۳ سالگی زود محسوب نمیشه. رشد قدی هم برایند قد شما و همسرتان برای ایشان است. باید صفحات رشدشان چک شود، اما هنوز فرصت رشد قدی دارند

      3. سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۵ آیا امکانش هست تا ۱۷۰ برسم قد بابام ۱۸۵ قد مامانم ۱۶۵ چه مکمل هایی واسه بلندی قد خوبه

    1. سلام دکتر دختر من در ۱۲ سالگی پریود شد والان ۱۵ سالش است وقدش ۱۵۴ است ایا امکان رشد قد دارد؟؟

  27. سلام دختر من ١٥ ساله با ١٦٢ سانت قد هستش كه ١٢/٥ سالگي پريود شده قد من كه مادرشم ١٧٠ و قد پدرش ١٨٠ هست الان به خاطر كرونا نميتونيم براي عكس راديولوژي به مراكز مربوطه بريم
    امكانش هست دخترم حداقل قد خودم كه ١٧٠ هست بشه؟

  28. سلام من ۱۳سالمه و تقریبا ۲ساله پریود میشم یا امکانش هست که قد بکشم و قرص زینک رو برای رشد قد پیشنهاد میکنید
    ممنون میشم جواب بدین

  29. سلام من ۱۲ سالم هست و تازه پریود شدم قدم ۱۵۳ قد مادرم ۱۶۳ قد پدرم ۱۶۵ قد پدر بزرگم هم خیلی بلند بوده من قدم به ۱۶۳ میرسه یعنی ۱۰ سانت

    1. سلام من ۱۵ سالمه و ۱۲ سالگی پریود شدم الانم قدم ۱۵۳هست امکان رشد وجود دارد ممنون میشم جواب بدین☹️

  30. سلام میخواستم بگم من قدم الان ۱۵۸ هس پریروز پریود شدم قد مادرم ۱۷۵ هس وقد پدرم۱۶۵ ایا امکانش هس که قد من به ۱۷۵ یا ۱۷۰ برسه

  31. سلام و وقت بخیر
    من قدم 153 هستش 16 سالمه و به بلوغ هم رسیدم
    قد مادرم 161 و پدرم 174
    امکان افزایش قد تا تا چقدر رو دارم ؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنین که چه رشته ورزشی بهم کمک میکنه

    1. سلام من ۱۳سال و۶ماه سن دارم و قدم ۱۴۲ وزنم ۴۳ قدپدرم ۱۷۰وقدمادرم ۱۵۹ و ۱۰ماهی هست که از وقتی پریود میشم تا الان و یک چند ماهم که پریود نشدم در بینش و الان قدم هنوز رشد میکنه یانه لطفا جواب بدید

      1. سلام من ۱۱ سالگی برای اولین بار پریود شدم قدم ۱۵۱ بود الان ۱۵ سالمه قدم ۱۵۷ قد مادرم ۱۵۷ و قد پدرم ۱۷۰ هس .
        میخواستم بدونم قدم بلندتر می‌تونه بشه ؟

  32. سلام خواهرم 11 سالش بود که پریود شد الان 14 سالشه و قدش 150 است ایا قدش رشد میکنه

  33. سلام من 12 سالمه و از سه روز پیش پریود شدم و وزنم هم 59 هست و قد مادرم 171و قد پدرم 178 هست و قد خودم 165 آیا بیشتر از این رشد میکنم؟

  34. سلام روزتون بخیر دختر من ۱۲سال و پنج‌ماه داره قدش ۱۶۰که دو سال قبل پریود شده و صفحه استخوان رشدیش هنوز یه مقداری باز هست ایا امکان داره که ۵ سانت دیگه قد بکشه

  35. با سلام من ۱۳ سالمه دو ماه پیش ی پریود ی روزه شدم زیاد خونریزی نداشتم .و دیگه پریود نشدم. وزنم ۳۹ و قد ۱۶۰ قد مادرم ۱۶۳ و پدرم ۱۷۵ آیا هنوز امکان رشد برای من وجود داره ؟

    1. سلام آقای دکتر دختر دو ماه هست وارد ۱۱ سال شده و پریودی رو تجربه کرده قدش ۱۵۳ هس امکان داره قدش بلندتر بشه ؟؟

  36. با سلام من ۱۳ سالمه دو ماه پیش ی پریود ی روزه شدم زیاد خونریزی نداشتم .و دیگه پریود نشدم. وزنم ۳۹ و قد ۱۶۰ قد مادرم ۱۶۳ و پدرم ۱۷۵ آیا هنوز امکان رشد برای من وجود داره ؟ ممنون میشم جواب بدید🙏🙂

        1. سلام آقای دکتر دخترم تازه دوماه هس وارد سن ۱۱سالگی شده و پریودی رو تجربه کرده قدش ۱۵۳ هس امکان داره قدش بلند تر بشه مادرش ۱۶۹ پدرش ۱۷۴

    1. سلام من ۱۴سالمه و حدود یک سال و چند ماهی میشه که پریود میشم آیا امکان داره صفحات رشد استخونم بسته شده باشه؟

  37. سلام اگه یک دختری که ترنس باشه داروهایی مصرف کنه برای قطع پریودی است وداروهایی دیگه که هورمون بدن رومردانه می‌کنه باعث میشه قدبلندتربشه؟

    1. سلام، در این حالت هم بایستی صفحات رشد با رادیلوژی به دقت بررسی شود، زیرا هورمون های مردانه نیز به تدریج هم باعث رشد قدی بیشتر می شوند و هم به بسته شدن صفحات رشد و توقف رشد قدی کمک می کنند.

  38. سلام من متولد ۸۹ هستم و ۱۱ سالمه وزنم ۳۵ و قدم ۱۵۸ هست حدود یه ماه هست که پریود میشم .بنظرتون قدم بلند تر میشه ؟

  39. سلام‌خسته نباشید.دخترم۹سالش تمام شده.والان عادت ماهانه شده.قدمن۱۶۸وقدپدر۱۹۷ است آیاقدردخترم به ۱۷۰میرسه؟لطفاجواب بدید

    1. سلام، چون عادات ماهیانه زود شروع شده، از همین الان تحت رژیم های افزایش قد قرار گیرند و در صورت کوتاه بودن قد مکملهای لازم از همین الان مصرف شود تا پیش از بسته شدن صفحات رشد رشد قدی به خوبی انجام شود.

      1. سلام من ۱۳ سالمه ودر سن ۱۲ سالگی پریود شدم قد پدرم ۱۶۰ و قد مادرم ۱۵۳ هست آیا امکان داره قد من ۱۶۰ بشه؟

  40. سلام من 13 سالمه تابستون کلاس پنجمیم پریود شدم قدم 162 هشتش قد مادرم 165 و قد پدرم 180 خانواده پدر و مادرم همه قد بلندن احتمال اینکه قد من 166 یا بیشتر بره هست

      1. با عرض سلام من ۱۶ سالمه که تو سن ۱۱ سالگی پریود شدم و و دیگه قد نکشیدم الان قدم ۱۴۷ هست و همش دارم غصه می خورم تو رو خدا یه راه حل نشان بدید

        1. سلام، در این سن به احتمال زیاد صفحات رشد با توجه به فاصله زمانی شروع پریودی بسته شده است و رشد قدی متوقف شده است. با این حال برای لطمینان می توان صفحات رشدتان را چک کرد

  41. سلام من ۱۳ سالمه ۱۲ سالگی پریود شدم قد مادرم ۱۵۳ و پدرم ۱۶۰ آیا امکان دارد من قدم ۱۶۰ بشه با طناب زدن؟

    1. سلام، طناب زدن اثری بر قد ندارد، رژیم غذایی خود را زیر نظر متخصص اصلاح کنید و مکمل های لازم را مصرف کنید، قد شما میانگین قد پدر و مادر خواهد شد، البته با مکمل امکان رشد بیشتر وجود دارد

      1. سلام من 14سالمه قدم 151و وزنم 40او یک ساله پریود شدم ایا امکان دارد قدم ب 168برسه ؟؟
        ممنونم لطفاً جوام بدین

  42. سلام وقتتون بخیر من 14 سالمه و یک سال و ده ماهه که پریود میشم و قدم 154 هست قد مادرم 156 هست و قد پدرم175 آیا هنوز امکان رشد قد وجود دارد؟ممنون میشم کمک کنید؟

    1. سلام زهرا هستم ۱۲ سال و ۷ ماهه هستم سومین باره پریود میشم قدم ۱۶۰ و نیم هست و قد مامانم ۱۶۸ هست و بابام ۱۷۹ هست به نظرتون قدم بلند میشه؟

  43. سلام من یازده سالمه قدم 151 و قد مادرم 153 و قد پدرم 180 هستش
    خودم پنج ماهه پریود شدم چند ماه پیش رفتم دکتر دکترم گفت رشدم بسته نشده امکان داره قدم 165 بشه؟

  44. سلام من ۱۴ سالمه برای اولین بار سه ماه پیش پریود شدم بعد از اون هم پریود نشدم قد من ۱۶۲ هست آیا قد من به ۱۷۰ میرسه ؟

  45. سلام من ۱۸سالم هست ودرسن ۱۳سالگی پریودشدم قدم ۱۵۰هست و در۱۷سالگی قدم ۱۴۷بوده ۲سانت اضاف کردم به نظرتون هنوز جابرای رشد دارم برای ۵سانت یا۶سانت

  46. سلام من ۱۲سالمه قدم ۱۴۵ مادرم هم قدش ۱۵۸ پدرمم ۱۶۵ و الان سومین باریه ک پریود شدم بنظرتون قدم چقدر افزایش میتونه داشته باشه؟ممنون

      1. سلام خسته نباشید
        من یک دختر 11ساله دارم که چند روز پیش قبل تولد 11سالگی با قد 147و وزن 39پریود شد و سن استخوانی 13سال و 6ماه را نشان داد. ایا امکان رشد قدی داره؟ تا چقدر؟ دکتر هورمون رشد تجویز کرد و قد پدر 169و مادر . 157 خیلی نگرانشم

  47. من یک دختر 11 ساله دارم با قد 147 و وزن 39. چند روز قبل از تولد 11سالگی پریود شد. و سن استخوانی 13سال و 6 ماه رو نشون داده. صفحات رشد به جز دیستال باز هستند. آیا امکان رشد قدی داره؟ حدودا چقدر؟ یا نیاز به هورمون رشد و دیفرلین داره؟؟
    قد پدر 169 و قد مادر 157 خیلی نگرانشم

      1. ممنون آقای دکتر. الان یه دوره دیفرلین زده. جلوی رشد احتمالی رو نمیگیره؟ بعد سه ماه دیر نمیشه برا اثرگذاری هورمون؟
        یه سوال دیگه ورزش کمک میکنه در رشد؟؟ چه ورزشهایی و.چه مدتی مناسبه که انجام بدیم

        1. میشه لطفاً بگید کدوم دکتر بردید ؟
          منم مشکل شمارو دارم و خیلی نگران دخترم هستم
          خیلی ممنون 🙏

      2. سلام من ۱۳ سالمه ۶ ماه پیش پریود شدم دیگه نشدم امکانش هست قدم دوباره رشد کنه الان قدم ۱۵۵ هست

        1. سلام دخترم۱۳سال و ۶ ماه و۴ روز سن داره و ۱۰ماه و۲۷ روز که پریود میشه و دربین ماه ها هی پریود نمیشد و یعنی ۱۰ماه کامل پریود نشده از وقت پریود شده تا الان ۱۰ ماه هست و قدش ۱۴۲ و وزنش ۴۳ آیا هنوز رشد میکنه یانه ؟
          قد خودم که مادرشم۱۵۹ قد پدرش هم ۱۷۰
          من خیلی نگران قد دخترم هستم لطفا جواب بدید

  48. سلام من قدم ۱۶۵ هست هم قد مامانمم ، ۱۴ سالمه و دوسال پیش پریود شدم ، همه دوستام قدشون از ماماناشون رد کرده ولی من متاسفانه حدود ۶ یا ۷ ماهه که رشد نکردم ، میتونم ۳ تا ۵ سانت دیگه بلندتر شم ؟

  49. سلام آقای دکتر. با تزریق هورمون رشد دیگه بدن خودش هورمون ترشح نمیکنه؟ یعنی تا وقتی صفحات باز هستند باید تزریق انجام بشه؟یا میشه بعد رسیدن قد مناسب سن تزریق رو.قطع کرد تا استخوان به رشد و ترشح هورمون ادامه بده؟؟ تزریق بعد پریود با دیفرلین و در سن 11 سالگی باشه

    1. سلام،قد شما برایند پدر و مادر است، در عین حال هنوز شانس رشد قدی را به اندازه پدر و مادرتان دارید و اگر زیر نظر متخصص مکملها و رژیم غذایی مناسب دریافت دارید رشد بیشتری نیز خواهید داشت

  50. سلام ببخشید من امرور پریود شدم و ۱۱ سال و ۹ ماه هسم و امروز ۸ خرداد عه و من قدم ۱۶۰ و پدرم ۱۸۳ و مادرم ۱۶۷ بنظرتون تا ۱۴ یا ۱۵ سالگی رشد قدی دارم و چند سانت رشد میکنه ؟

  51. سلام من ۱۳ سالمه و قدم ۱۵۲ هستش
    من یک سال پیش تو شهریور ماه پریود شدم
    قد مادرم ۱۵۱ و قد پدرم ۱۸۰ هستش
    من قدم ۱۶۵ میشه؟
    و اینکه سه ماهه پریود شدم اتفاقی برام میوفته؟

  52. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بگم قد پدرم ۱۸۰ و قد مادرم ۱۵۱ و قد خودم ۱۵۲ هستش
    امکانش هست قدم از صدو شصت به بالا بشه؟
    و والیبال هم بر قد تاثیر داره؟
    و اینکه من الان سه ماهه پریود نشدم بازم به قد
    تاثیر داره؟

    1. سلام، امکان رشد قدی حداقل تا ۱۶۵ را دارید،
      بله، والیبال، بسکتبال، شنا و ورزشهای کششی موثر است
      باید علت قطعی پریودی مشخص شود، اما هر چه پریودی به تاخیر بیفتد فرشت برای رشد قدی بیشتر فراهم است

  53. سلام،پونزده سالمه با قد ۱۶۳ و از ۱۱ سالگی پریود میشم،امکانش هست چندسانت دیگه اضافه کنم؟و ورزش های کششی بطور مرتب یا والیبال تاثیرگذاره؟اگه به دکتر مراجعه کنم امکانش هست هورمونی تزریق کنه برای رشد؟رفتن پیش متخصص فایده ای داره؟پکیج های افزایش قد بی تاثیره؟و در اخر اگه صفحه رشد بسته باشه رشد قد بطور قطع متوقف میشه؟

  54. سلام و عرض ادب بنده در سال دی ۱۴۰۰ به دوران قاعدگی رسیدم و الان ۳ماه دیگر به ۱۳ سالگی میرسم قدم ۱۵۳ هست و وزنم هم ۴۵ kgاست قد مادرم ۱۵۰ و پدرم ۱۸۵ میباشد احتمال بلندی قدم هست ؟ 😭چون خانواده پدریم همه قد بلندن پثلا عموم ۱/۹۹قدشه و دخترشم ۱۸۰ و هم سن بنده عموهامم همه قدشون بلنده احتمال داره قدم بلند بشه چون ۵سال دیگه وقت دارم که دخترا در ۱۸ سالگی دیگه وقف قدشون میشه احتمال داره؟؟؟

    1. سلام، لزوما نمیشه گفت تا ۱۸ سالگی، در بعضی دختران زودتر صفحات رشد بسته می شود، بنابراین از الان زیر نظر متخصص شروع به مصرف مکمل کنید و صفحات رسدتان را نیز چک کنید تا مشخص شود تا چه زمانی فرصت دارید

  55. سلام،چند ماه دیگه وارد پونزده سالگی میشم قدم ۱۵۶ و وزنم ۴۶ هست.از ۱۱ سالگی پریود شدم و اونموقع قدم ۱۴۸ بود.امکان هست به قد ۱۶۴ برسم؟و احتمال داره صفحات رشدم بسته شده باشه چون دو سال هست که قد نکشیدم

      1. سلام
        خوب هستین؟
        من از ۱۲سالگی پریود میشم الان تازه وارد ۱۶سالگی شدم و ۱۵۸قدمه و ۵۰ وزنمه ممکنه بلند تر بشم؟
        خیلی دلم میخواد قدم بلند تر بشه…

      2. سلام خسته نباشید اقای دکتر
        شما گفتید بعد پریود شدن امکانش افزایش قد تا چند سال هست ولی من ۱۴ سالگی پریود شدم و همون موقع دیگه رشد نکردم
        دلیلش چی میتونه باشه

  56. سلام،من از حدود ۱۱ یا ۱۲ سالگی پریود میشدم و قدم اون موقع ۱۵۸ بود،الان ۱۴ سال و ۹ ماهمه قدم ۱۶۲ شده،میخواستم بدونم بلند تر میشم؟؟
    خانواده پدرم قدشون کوتاهه و خانواده مادرم بلندن

  57. سلام دختر من تو پریودیش مشکل داره به طوری که یا پریود نمیشه یا هم خیلی کم میشه این باعث میشه قدش کوتا بمونه یا نه؟

    1. سلام، خیر، مشکلی برای قد ایجاد نمیکند، البته بهتر ایت ایشان از نظر هورمونی و کبیت تخمدان چک شوند، اگر کیست تخمدان باشد روی رشد قدی اثر منفی خواهد گذاشت. اگر مشکل کیست نباشد این مشکل ممکن است به دلیل استرس باشد که گذراست و اثری بر قد نخواهد گذاشت

  58. سلام اقای دکتر
    برادرم ۱۳ سالشه و می‌بریمش دکتر
    واسش آرژینین و شربت اشتها نوشته فقط
    بنظرتون این میتونه کافی باشه
    قدشم ۱۶۰

  59. سلام وقت بخیر دخترم ۲۸ سالشه و ۱۷۸ سانت قد داره و هنوزم قدش داره بلندتر میشه میشه علت رو بگین و اینکه باید چیکار کرد که از رشد قدش جلوگیری بشه ؟

    1. سلام من ۱۷ سالمه و کلاس دوازدهمم….
      کلاس هفتم پریود شدم و الان قدم ۱۵۴ و از این خیلی ناراحتم و اعتماد به نفسمو سر قدم از دست دادم میشه لطفاً بگید چیکار کنم که لااقل قدم چند سانت دیگه بلند بشه 🙂

  60. سلام آقای دکتر دختر من یازده سالشه امروز پریود شده و حدود چهار سال آمپول میکرورلین تزریق می کرده الان حدود ده ماه هست که آمپول رو به دستور پزشک قطع کردیم و امروز تو سن یازده سال وده روز پریود شده وقدش هم ۱۴۹ ویرایش قدش خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید

  61. سلام من ۱۵ و نیم سالمه و اواخر پارسال پریود شدم ، پدرم قدشون ۱۸۰ و مادرم ۱۶۵ هستن و از نظر جسمی به پدرم بیشتر شباهت دارم، ممکنه که قدم تا ۱۶۸ تا ۱۷۰ برسه ؟

  62. سلام آقای دکتر دختر من یازده سالشه امروز پریود شده و حدود چهار سال آمپول میکرورلین تزریق می کرده الان حدود ده ماه هست که آمپول رو به دستور پزشک قطع کردیم و امروز تو سن یازده سال وده روز پریود شده وقدش هم ۱۴۹ وبرای قدش خیلی نگرانم که کوتاه بمونه ممنون میشم راهنمایی کنید

  63. سلام من کلاس هفتم پریود شدم و الان کلاس نهم هستم و۱۴ سالمه قد خودم ۱۵۰ قد مامانم ۱۶۲ و بابام ۱۷۳ آیا امکان رشد دارم که به ۱۶۲ برسم؟
    خیلی نگرانم کرده فکر شب و روزمه

  64. سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۶۳ هست
    قد پدرم ۱۷۵ و مادرم ۱۶۵
    عکس رادیولوژی نشون داد صفحات رشدم بسته شده امت نسبت به چند ماه پیش نیم سانت افزایش قد داشتم!!!
    ترشح هورمون رشدم کم بود و قراره به دکتر غدد مراجعه کنم. آیا امیدی هست؟

      1. سلام من ۱۴ سالمه و ۱۲ سالکی پریود شدم یعنی کلاس هفتم الان قدم ۱۵۰ هست قد مادرم ۱۶۲ و قد پدرم ۱۷۳ ایا امکان رشد هنوز دارم ؟
        مثلا بشم ۱۶۵ یا ۱۶۲؟

  65. سلام خسته نباشید من ۱۲ سالگی پریود شدم و الان ۱۴ سالمه قدم ۱۵۴ است و قد مادرم ۱۵۶ و قد پدرم ۱۸۴ میخواستم ببینم امکان رشد قدم هست دکتر هم رفتم قرص برام نوشت و گفت امکان ۵ سانت رشد قد است والیبال هم چند جلسه ای است که میرم میخواستم از شما هم بپرسم که امکان هست قدم به ۱۶۲ سانت برسه؟
    اسمه قرصمم دانا گروث ژل است
    با تشکر

  66. سلام آقای دکتر من ۱۵ سالم شده و قدم ۱۶۰ هست البته از ابتدایی تابستون ها والیبال میرم میخواستم بدونم چند سانت دیگه رشد میکنم حدودا؟؟ و اینکه درسته که بعداز قاعدگی ۶ سانت بیشتر قد رشد نمیکنه ؟

    1. سلام، ممکن است در این سن صفحات رشدی شما بسته شده باشد، البته به قطعیت نمی توان گفت، باید چک شود. پس از شروع پریودی صفحات رشد به تدریج بسته می شود، که رشد قدی در این زمان بیتگی به ژنتیک و تغذیه فرد دارد

      1. سلام من ۱۱ سال سن دارم و در همین ماه ۱۲ سالم میشه و از ماه دی پارسال یعنی ۱۴٠۱ پریود میشم و قدم ۱۴۴ یا ۱۴۵ هست قد مادرم ۱۵٠ قد پدرم ۱۷۵ هست آیا امکان این هست که قدم به ۱۶۸ یا بیشتر برسه؟

      2. سلام . من آبان چهارده سالم کامل میشه و تقریبا ۶ ماه پیش اولین بار پریود شدم. دومین پریودم و سه روز پیش شدم . قدم ۱۵۵ و وزنم ۴۲ هست . قد مامانم ۱۵۷ و پدرم بین ۱۶۵ تا ۱۷۰ هست دقیق نمی‌دونم . از یه طرف خواهرمم ۱۶۰ هست ( صفحات رشدش بسته شده )
        میخواستم ببینم اگر حرکات کششی رو به طور منظم انجام بدم و… قدم تقریبا چقدر دیگه رشد می‌کنه ؟
        و اینکه آیا بکس در سن من باعث عدم رشد قدم میشه؟

    1. سلام، با توجه به اینکه زود پریودی شروع شده، احتمالا رشد استخوانی در این سن بسته شده، در عین حال می توانید صفحات رشدتان را چک کنید تا مطمئن شویم

  67. سلام ، من آبان چهارده سالم کامل میشه. تقریبا ۶ ماه پیش اولین بار پریود شدم و دومین پریودم و سه روز پیش شدم . قدم ۱۵۵ و وزنم ۴۲ هست . قد مامانم ۱۵۷ و قد بابام بین ۱۶۵ تا ۱۷۰ هست دقیق نمی‌دونم . از یک طرف خواهرمم قدش ۱۶۰ هست ( صفحات رشدش بسته شده )
    دو مرحله از حجامت قد هم انجام دادم .
    میخواستم ببینم اگه تمرینات کششی و .. رو انجام بدم قدم تقریبا چقدر رشد میکنه؟ و اینکه آیا بکس در سن من باعث عدم رشد قدم میشه ؟

    1. سلام، چون دیر پریودی شروع شده امکان رشد قدی بیشتر برای شما بیشتر است، بنابراین علاوه بر ورزشهای کششی مثل شنا، بسکتبال و والیبال مکملها و رژیم غذایی لازم را از متخصص دریافت کنید.
      در خصوص بوکس اگر سنگین کار نکنید مشکلی در رشد قدی نخواهید داشت.

  68. ببخشید دختر من الان ۱۲ ساله هستش بعد ۴ ماه میشه ۱۳ آیا امکانش هستش قدش رشد کنه قد دخترم ۱۵۷ و من ۱۵۵ و پدرش ۱۷۳ و همچنین تا حدودی چند سانت رشد میکنه ؟

  69. سلام خسته نباشید.دخترم حدود ۱۱ سال و پنج ماه بود، پریود شود و قدش حدود۱۵۴ سانتی متر بود. الان که حدود ۱۴ سال و چهار ماه سن دارد قدش ۱۶۳ هست.
    قد پدر۱۸۲
    قد مادر ۱۶۲
    آیا امکان داره قدش ۱۶۵،۱۶۶ بشه یا نه‌.

    1. سلام، از لحاظ ژنتیکی حداقل رشد ایشان باید حدود ۱۶۷ سانت باشد، صفحات رشد چک شود، اگر هنوز باز است سریعا مصرف مکملهای لازم صورت گیرد برای رشد قد

  70. سلام خسته نباشید.دخترم حدود ۱۱ سال و پنج ماه بود، پریود شود و قدش حدود۱۵۴ سانتی متر بود. الان که حدود ۱۴ سال و چهار ماه سن دارد قدش ۱۶۳ هست.
    قد پدر۱۸۲
    قد مادر ۱۶۲
    آیا امکان داره قدش ۱۶۵،۱۶۶ بشه یا نه‌.
    آیا صفحه رشدش بسته شده یا نه.

  71. سلام اقای دکتر من ۱۴ سالمه و قدم ۱۵۰ و وزنم ۵۷ هست. من هم مشکل کوتاهی قد و هم مشکل اضافه وزنی دارم. و من میخوام قدم تا ۱۵۵ بلند شود و میخواستم بدونم من هنوز وقت دارم تا قدم را بلند کنم و اینکه من کلاس هفتم پریود شدم و لطفاا بهم بگین که اگر وقت دارم برای بلند شدن قدم چه کار کنم؟؟؟

  72. سلام من دخترم و ۱۳ سالمه ۱۱ سالگی پریود شدم و الان قدم ۱۵۲ عه دکتر همون موقع که پریود شدم رفتم گفت نهایت تا ۱۵۵ قد میکشی خیلی ناراحتم صفحات رشدم هم به احتمال زیاد بسته شده هیچ راهی نیست که حداقل به ۱۶۰ برسم؟ پدرم هم قدشون کوتاه است ۱۶۳ و من همش غصه میخورم دیگه قد نکشم

  73. سلام
    دختر من ۱۱ سالشه و طی ماه قبل دوبار پریود شده قدش ۱۴۳ است.به دکتر مراجه کردم ایشون یه سری دارو دادن و گفتن احتمال داره حداکثر۴ سانت دیگه رشد کنه ولی عکس نگرفتن از دخترم به نظر شما چکار کنم به دکتر دیگه ای مراجعه کنم یا نه؟؟

  74. سلام وقت بخیر
    من ۱۳ سال و هشت ماهمه و ۱۱ سال و نیمم بود که پریود شدم
    همون اول رفتیم دکتر غدد اما ایشون جز چند تا آزمایش و عکس از مچ کاری برام نکرد و تنها راه حل رو آمپول افزایش قد میدونست که به خاطر هزینه زیادش و احتمال اینکه اثر نداشته باشه انجام ندادم… ولی عکس از مچم رو که دید دکترم گفت صفحات رشدم درحال بسته شدنه و دیر مراجعه کردم
    همون موقع بدون تجویز دکتر شربت زینک و آرژیتال به مدت یک ماه و نیم مصرف کردم و پایان اون سال قدم از ۱۴۳ به ۱۴۹ افزایش پیدا کرد
    ولی از سال پیش تا حالا تنها ۲ سانت قدم بلندتر شده و قد فعلیم ۱۵۱ هست
    ماه پیش هم شربت زینک و آرژیتال مصرف کردم اما تأثیری ندیدم…
    لطف میکنید بگید چه قرص و مکملی مصرف کنم؟
    قدم موقع پریود ۱۴۳ بود و بعد تقریباً ۹ ماه از مصرف یک ماهه ی شربت زینک و آرژیتال قدم ۱۴۹ شد و از اونموقع تا حالا که ۱۳ و هشت ماهم هست فقط ۲ سانت افزایش قد داشتم…
    قد فعلیم ۱۵۱ هست و بین همکلاسی ها و هم سن هام میزان قابل توجهی کوتاه هست قدم…
    قد پدرم ۱۶۹
    و قد مادرم ۱۵۵ هست
    میشه بگید چقدر جا دارم برای افزایش قد؟ و حداکثر چقدر قدم بلندتر میشه؟
    و اگه لطف کنید بهم مکمل و قرص معرفی کنید چون تنها پزشک غددی که بهش دسترسی دارم همون پزشک قبلیم هست که هیچی برام تجویز نمی‌کنه
    تنها امیدم به نظر شماست لطفاً راهنماییم کنید

    1. سلام، طبق ژنتیک تا ۱۵۷ سانت قابلیت رشد داشته اید، باید عکس دستتان را دید تا بتوان دقیقا نظر داد، بهتر است به جای آرژیتال از قرص ال آرژنین استفاده شود و زیر نظر متخصص قرص کلسیم هم مصرف شود

  75. سلام دخترم ۱۳ سالشه وتقریبا یک سال ونیم هست که پریود شده وقدش ۱۵۱ هست ایا امکان افزایش قد با مکمل ها براش وجود داره یا صفحه رشدش بسته شده ؟ خیلی ناراحته دخترم میشه کاریش کرد ؟

      1. سلام من ۱۲ سال و ۱۰ ماهمه حدود یک ماه پیش پریود شدم و قدم ۱۴۵ بود و الا حدود ۱۴۷ فکر کنم هستم و تقریبا ماهی ۱ سانت رشد می‌شکنم.قد مارک ۱۶۰ و قد پدرم۱۷۵.آیا من ۱۶۰میشوم یا ۱۵۸.
        خواهش میکنم جواب بدین.

        1. سلام، طبق ژنتیک شما انتظار می رود قد تا ۱۶۲ سانت رشد کند، البته رژیم غذایی مناسب رشد قدی را حتما رعایت کنید در کنار ورزشهای مناسب رشد قدی مثل ورزشهای کششی

  76. سلام وقت بخیر
    عذر میخام دخترم الان ۱۲ سالشه و از ۱۰ سالگی بخاطر داشتن علائم بلوغ تحت نظر دکتر هاشم رفیع زاده بوده و ۱سال برای به تاخیر انداختن بلوغ آمپول دیفرلین تزریق کرده و همیشه هم بین دوستاش بلند قد بوده ولی متاسفانه الان که ۱۲سالشه پریود شده و قدش ۱۶۴ هست عکس صفحه رشد هم گرفتیم و هنوز جای رشد بوده اما ب مدت کم قد خودم ۱۶۹ و پدرش ۱۷۳ هست و استخون هاش کشیدست الان ۶ماهه که پریود شده میخاستم ببینم قدش حداقل ۴سانت دیگه رشد میکنه که قد بلند شه؟
    ممنون میشم جواب بدید.

  77. با سلام. دختر من ۱۱سالش است و به تازگی پریود شده. قدش ۱۳۸ است و عکس مچ دست با یکسال بیشتر حدود دوازده سال رو نشون میده. لطفا بفرمایید چکار کنم که دخترم قدش بلند شود.

    1. سلام، زیر نظر متخصص تغذیه رژیم افزایش قد و مکمل های ال آرژنین مصرف شود و اگر پس از سه ماه قد به خوبی رشد نکرد به متخصص غدد و رشد مراجعه فرمایید جهت دریافت آمپول هورمون رشد.

  78. چیزه میگم من الان تقریبا۱۲ سال و ۶ ماهمه و دوسال پیش پریود شدم قدم ۱۴۸ و وزنم۳۹ ایا امکان رشد هستش یا نه اگر هست حدودا چقدر و اینکه مادرم قدش ۱۵۳ و پدرم ۱۷۳ خواهرم ۱۶۰

    1. ممکن است نهایتا تا دو سال دیگر قد بکشید، اما برای پاسخ قطعی باید صفحات رشدتان بررسی شود. در ضمن کمبود وزن هم دارید که همین سوء تغذیه روی کیفیت رشد قد موثر خواهد بود

  79. سلام من ۱۴ سالمه رفتم دکتر ارتوپد
    برای پاهام مشکلش حباب های گاز بود
    بعد من پریود میشم خود به خود دارم رشد میکنم و پاهام درد میگیره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس مستقیم با کلینیک