کرایولیپولیز برای لاغری:روش،مزایا،عوارض

کرایولیپولیز برای لاغری:روش،مزایا،عوارض

کرایولیپولیز برای لاغری:روش،مزایا،عوارض

روش کرايوليپوليز با ديگر روش‌هاي غير جراحي مورد استفاده براي حذف چربي که در آنها از ليزر استفاده مي‌شود (مانند استراوبری، آی- ليپو و ليزرليپولیز )، تفاوت دارد، زیرا در روش کرایولیپولیز سلول‌های چربی به صورت دائمی از بین می‌روند. مطالعات کلینیکی نشان داده است که روش لیپوساکشن کرایوژنیک در هر جلسه بر روی ۲۰ تا ۴۰ درصد از سلول‌های بافت چربی در ناحیه مورد عمل تأثیر می‌گذارد. روش کرایو لیپولیز سلول‌های چربی واقع در ناحیه مورد عمل در بدن شما را سرد می‌کند، هنگامی که این سلول‌های چربی تا دمای مشخصی سرد شدند، کریستاله شده و از بین می‌روند. این روش غیر جراحی که در حال حاضر به عنوان روش پیشرو در جایگزینی جراحی لیپوساکشن مطرح شده است، یکی از امیدبخش‌ترین روش‌ها برای ایجاد فرم مطلوب در بدن است که امروزه در دسترس همگان بوده و بازیگران و افراد مشهور هم دیگر نمی‌توانند آن را مخفی نگه دارند!

در طول هفته‌های بعد از انجام عمل روش‌ لاغری موضعی با کرایولیپولیز ، سلول‌های چربي تخریب شده، به وسیله سیستم لنفاوی بدن به صورت طبیعی دفع می‌شوند. نتایج و  مزایای کرایولیپولیز را می‌توان از هفته دوم بعد از عمل مشاهده کرد. هر چند که ظهور اثرات کامل روش کرايوليپوليز ممکن است تا ۴ ماه طول بکشد.

کرايوليپوليز یک عمل غیر تهاجمی است که قابلیت آن در کاهش ميزان چربي‌هاي موضعي به اثبات رسیده است. این روش با استفاده از تکنولوژی سرمایش، چربی‌های انباشته در ناحيه مورد نظر را کاهش می‌دهد. مطالعات محققان نشان داده است که سلول‌های چربی در مقایسه با بافت‌های غیر چربی اطراف خود، پاسخ سریع‌تر و مؤثرتری نسبت به سرما نشان می‌دهند. سلول‌های چربی در دماهای مختلفی کریستالیزه می‌شوند. از این ویژگی سلول‌های چربی می‌توان برای بهره بری از مزایای کرایولیپولیز و تجزیه آنها بدون وارد کردن آسیب به بافت‌های دیگری از قبیل پوست، توده‌های عضلانی و رشته‌های عصبی استفاده کرد.

کارایی روش کرايوليپوليز برای لاغری موضعی  در آزمایش‌های کلینیکی متعدد و در مورد افراد مشهوری که از آن استفاده کرده‌اند و بررسی عکس‌هایی که قبل و بعد از عمل از این افراد گرفته شده است، تأیید شده و به اثبات رسیده است. امروزه لاغری موضعی با کرایولیپولیز به عنوان یکی از کارآمدترین روش‌های حذف چربی بدون جراحی شناخته می‌شود که در هر جلسه درمانی می‌تواند ۲۰ تا ۴۰ درصد از چربی‌های موضعی را کاهش دهد.

چه نواحی از بدن را می‌توان با این روش عمل کرد؟

این روش برای حذف چربی‌های انباشته در بالا و پایین شکم ( لاغری شکم )، بالای بازوها، داخل و خارج ران‌ها، زیر کتف‌ها، پهلوها، دو طرف کمر، زیر باسن‌ها، باسن و سینه و پستان‌های آقایان کارایی دارد. اما ابزار عملگر این دستگاه را نمی‌توان در قسمت چانه، آرنج یا مچ دست قرار داد، زیرا معمولاً اندازه این اندام‌ها کوچک‌تر از آن است که بتوان این عمل را روی آن انجام داد. همچنین هر چند روش کرايوليپوليز برای کاهش چربی پستان آقایان قابل استفاده است، اما نمی‌توان آن را برای درمان بافت پستان زنان یا ژنیکوماستی مورد استفاده قرار داد.

افراد مناسب برای استفاده از این روش

روش کرايوليپوليز به طور اختصاصی برای حذف چربی‌های موضعی و لاغری شکم طراحی شده است. بهترین کاندیداها برای این عمل افرادی هستند که می‌خواهند چربی‌های موضعی انباشته شده در قسمت‌های مختلف بدن استفاده می شود؛ از قبیل درمان چاقی شکم، پهلوها، پایین کمر، باسن‌ها، ران پا، بالای بازوها و غیره. این قسمت‌ها در واقع نواحی خاصی از بدن هستند که چربی‌های سمج انباشته شده در آنها در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاوم است. اگرچه اغلب افراد را می‌توان با این روش درمان کرد، اما نباید این روش را به عنوان یک راه‌حل عمومی برای کاهش وزن دانست. تحقیقات نشان داده است که بهترین افراد برای انجام این عمل کسانی هستند که شاخص توده بدنی (BMI) آنها در محدوده طبیعی یا نزدیک به آن قرار دارد و بهترین نتایج در این افراد به دست می‌آید. اما این روش می‌تواند یک عامل محرک و انگیزه عالی برای افرادی باشد که برای مبارزه با چاقی، قصد ایجاد تغییر در سبک زندگی خود را دارند.

مزایا

روش کرايوليپوليز باعث کاهش قابل ملاحظه بافت‌های چربی به صورت طبیعی می‌شود و زیان‌های ناشی از روش‌های تهاجمی (مانند لیپوساکشن) را نیز ندارد و به علاوه با خطر آسیب دیدگی بافت‌های اطراف محل عمل همراه نیست. این روش تفاوت زیادی با سایر روش‌های غیر تهاجمی مبتنی بر لیزر (مانند استراوبری، آی- ليپو و ليزرليپو) که در آنها از اشعه لیزر برای حذف چربی استفاده می‌شود، دارد. روش کرايوليپوليز سلول‌های چربی را به صورت فیزیکی تخریب می‌کند و مانند سایر روش‌های مبتنی بر لیزر، در این روش نیز به درمان‌های دوره‌ای و جلسات متعدد نیازی نیست. برای دستیابی به نتایج مطلوب در این عمل، به انجام تمرینات ورزشی نیازی نیست و نتایج به دست آمده هم به صورت دائمی خواهد بود. نتایجی که در این عمل به دست می‌آید، با سرعت و شدت مشابه با روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن نخواهد بود. بنابراین روش انجماد چربی، یک جایگزین بسیار خوب برای روش‌های مبتنی بر جراحی در افرادی است که می‌خواهند هزینه، درد و عوارض کمتر و زمان بهبودی سریع‌تری داشته باشند.

برای سلول‌های چربی حذف شده چه اتفاقی می‌افتد؟

در این روش، سلول‌های چربی از بین می‌روند و سپس از طریق سیستم لنفاوی و ایمنی بدن دفع می‌شوند. سیستم عصبی بدن، سلول‌های چربی تخریب شده را با استفاده از فرایندهای طبیعی خود بدن تمیز می‌کند. به این ترتیب با پیشرفت این فرایندها طی هفته‌های بعد از عمل، ناحیه مورد عمل اندازه کوچک‌تری پیدا می‌کند.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز

برای اغلب موارد تنها یک جلسه عمل کرايوليپوليز کافی است. در واقع یکی از مزایای این روش آن است که به درمان دوره‌ای نیاز ندارد. البته بسته به ضخامت توده چربی و علایق شخصی شما در مورد شکل مناسب اندام مورد نظر، ممکن است این عمل برای بار دوم هم بر روی همان ناحیه تکرار شود، اما چندان ضرورتی ندارد. اگر شما مایل باشید که کاهش بیشتری در اندازه همان موضع داشته باشید، بهتر است زمانی در حدود ۴۵ تا ۶۰ روز بین دو عمل متوالی در نظر گرفته شود. این زمان برای آن است که فرصت کافی برای ارزیابی نتایج و کارایی عمل اول وجود داشته باشد.

نتایج 

مطالعات کلینیکی در مورد روش کرايوليپوليز نشان داده است که این روش می‌تواند ۲۰ تا ۴۰ درصد از چربی‌های موضعی را کاهش دهد. مقدار دقیق چربی‌های قابل حذف در بین افراد مختلف متفاوت است و به خصوصیات فردی، ضخامت چربی‌های انباشته شده در هر ناحیه و سبک زندگی فرد بعد از انجام عمل بستگی دارد. افرادی که توصیه‌های ساده مربوط به مراقبت‌های بعد از عمل را به دقت رعایت می‌کنند، بهترین نتایج را از این روش می‌گیرند.

زمان ظهور نتایج این عمل به خصوصیات فردی، ضخامت توده چربی و موضع محل عمل بستگی دارد. تغییرات ناشی از این عمل، طی چند هفته بعد از عمل به مرور قابل مشاهده خواهد بود و برآورد می‌شود که بیشترین میزان این تغییرات، ۱۲ هفته بعد از عمل قابل مشاهد باشد، هر چند که بعضی از مراجعان می‌توانند شروع این تغییرات را از هفته دوم بعد از عمل ببینند. در آزمایش‌های کلینیکی مشخص شد که در هفته دوازدهم بعد از عمل، از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر کاهش انکار ناپذیری را در اندازه موضع مورد عمل مشاهده کرده‌اند.

بعد از هر جلسه درمانی چه حسی خواهم داشت؟

مزیت جالب روش کرايوليپوليز آن است که به طور کلی عوارض جانبی چندانی به دنبال ندارد. بعد از این عمل نیازی به استراحت و طی کردن دوره نقاهت نخواهد بود. احتمال بروز قرمزی یا خون مردگی در ناحیه مورد عمل نیز بسیار نادر است. بلافاصله بعد از هر جلسه شما می‌توانید فعالیت‌های روزمره و معمول خود را بدون هیچ گونه احساس ناراحتی از سر بگیرید و یا اگر در فاصله ساعت ناهار خود به جلسه درمانی رفته‌اید، دقیقاً بعد از پایان عمل به محل کار خود باز گردید.

آیا  رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خاصی لازم است؟

برای دستیابی به نتایج مطلوب، به هیچ رژیم غذایی یا مکمل‌های غذایی خاصی نیاز نیست و تغییر در برنامه ورزشی یا افزایش فعالیت فیزیکی هم لزومی ندارد. با این حال روش کرايوليپوليز را نمی‌توان جایگزین مراقبت‌های لازم برای بدن نمود. بعد از انجام این عمل ممکن است شما انگیزه بیشتری برای مراقبت کردن از اندام خود داشته باشید، علاوه بر آن می‌توان این عمل را یک سرمایه گذاری در جهت داشتن تیپ و ظاهر بهتر دانست. تلفیق روش کرايوليپوليز با یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می‌تواند نتایج مثبت حاصل از این عمل را بیشتر کند. اقداماتی که بعد از انجام عمل باید رعایت کنید، افزایش نوشیدن آب و خودداری از مصرف کافئین و مواد سمی دیگر است تا بدن بتواند ساز و کار طبیعی دفع مواد سمی و سلول‌های چربی تخریب شده را به شکل بهتری انجام دهد.

کرایولیپولیز برای لاغری:روش،مزایا،عوارض

 

دسته بندی : کرایولیپولیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس مستقیم با کلینیک