صرع و درمان دارویی و غیردارویی

صرع و درمان دارویی و غیردارویی

صرع و درمان دارویی و غیردارویی

 

برای آن که بیماری صرع در فردی ثابت شود و بعد از آن به مرحله ی درمان صرع برسد، باید اول یک سری بیماری‌های مشابه آن شناخته شوند. یکی از بیماری‌ های مشابه آن سنکوب است که در آن خون به مقدار کافی به مغز نمی ‌رسد.

 

 

یا در اثر گرمای یا سرمای زیاد، خون برای مدت زمان کوتاهی به مغز نمی ‌رسد؛ یا به دنبال افت فشار به علت از دست دادن خون و شوک عصبی ممکن است فرد دچار سنکوب شود .
بعضی موارد در بیماری‌های قلبی یا سکته‌های مغزی که خون کافی به مغز نمی ‌رسد ممکن است کاهش هوشیاری رخ دهد که نباید با صرع اشتباه شود.

بیمارهای دیگری مانند میگرن ممکن است باعث از دست رفتن هوشیاری شود.

هم چنین کمبود مواد معدنی و تغذیه‌ای می ‌تواند سبب از دست دادن هوشیاری شود.

 بعضی از ضایعات مغزی مثل عفونت‌های مغزی،تومورهای مغزی و  فشار بالای جمجمه ممکن است بدون ایجاد تشنج باعث افت هوشیاری شوند، ولی پیش آمده است که خود این موارد  باعث تشنج شود.

بعد از مشخص شدن تشنج، درمان صرع به دو دسته ی دارویی و غیردارویی تقسیم می ‌شود.

 

 

درمان صرع بدون استفاده از دارو :
 

انجام ورزش و پیاده روی به ‌طور غیرمستقیم آمار تشنج‌ها را پایین می ‌آورد و یکی از اصلی ترین شیوه های درمان صرع میباشد.

برای جلوگیری از تشنج باید فرد خواب منظم و کامل داشته باشد .باید بدانید که بی ‌خوابی یکی از مهم ‌ترین عواملی است که باعث تشدید تشنج می ‌شود. باید به تغذیه هم ‌اهمیت زیادی داده شود و و لبنیات ، سبزیجات و پروتئین به مقدار کافی در برنامه ی غذایی بیمار گنجانده شود.

جلوگیری از چاقی و پرخوری و جلوگیری از استرس و اضطراب در درمان صرع بسیار مهم می ‌باشد.

 

 

درمان صرع با استفاده از دارو :
 

در درمان دارویی، با داروهای معمولی حدود 70- 60 درصد بیماران کنترل می‌ شوند و در درصد کمی از بیماران نیاز به درمان با چند دارو وجود دارد.

در مجموع حدود 85 درصد بیماران مبتلا به صرع با یک یا چند دارو کنترل می ‌شوند و درصد کمی ازین بیماران ممکن است که با دارو ، روند بهبود را طی نکنند. این‌ها آن دسته از بیمارانی هستند که آسیب‌های جدی مغزی دارند .مانند بیماران عقب‌مانده ی ذهنی یا افراد دچار ناهنجاری‌های شدید مغزی مادرزادی. البته این بیماران نیز در مدت زمان طولانی تری درمان می‌ شوند.

در مجموع با درمان کامل، حدود 95درصد بیماران طول عمر طبیعی دارند .

البته درصد کمی ممکن است افراد وابسته‌ای باشند، ولی اکثر افراد با درمان دارویی یا غیردارویی در زندگی هیچ مشکلی را نخواهند داشت، چه بسا افراد به ظاهر سالم ممکن است در برخورد با مشکلات زندگی عاجز باشند ولی این افراد در زندگی خود هیچ مشکلی نداشته باشند.

داروهای ضد صرع را در خانم‌های باردار نیز می ‌توان استفاده کرد.

 

صرع و درمان دارویی و غیردارویی
صرع و درمان دارویی و غیردارویی
دسته بندی : تغذیه و بیماریها صرع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس مستقیم با کلینیک