آشنایی با دستگاههای لاغری کلینیک

آشنایی با دستگاههای لاغری کلینیک

آشنایی با دستگاههای لاغری کلینیک تخصصی تغذیه و رژیم درمانی دکتر عباس یوسفی نژاد

آشنایی با دستگاههای لاغری کلینیک

رفع چین و چروک با آر اف ( RF ) :

آر اف امواج رادیویی است با فرکانس 0.3 تا 4 مگاهرتز که در پزشکی برای سفت شدن و لیفتینگ پوست و لیپولیز بافت چربی مورد استفاده قرار می گیرد. دارای انواع مونوپولار ، بای پولار، تری پولار ، مولتی پولار، تاجی و فرکشنال می باشد که مکانیسم همه بر اساس تولید گرما در بافت های عمقی ، تحریک فیبروبلاست ها و افزایش گردش خون موضعی می باشد. در واقع این امواج با ورود به بافت موجب قطبی شدن ملکول های آب و ارتعاش این ملکول ها شده و در نتیجه مقاومت بافتی واصطکاک گرما در بافت ایجاد می شود. از انرژی پایین برای لیفتینگ پوست و از انرژی های بالاتر برای لیپولیز بافت چربی استفاده می شود. با تولید گرما در بافت هم بند پروتئین کلاژن کوتاه شده و نهایتا پوست سفت می شود. این روش برای لیفتینگ پوست تمام نقاط بدن قابل استفاده است. بدلیل انتقال انرژی بدرون بافت پروب دستگاه حین کار سرد می باشد و این احتمال سوختگی و آسیب به اپیدرم را کاهش می دهد. تعداد جلسات برای لیفتینگ پوست ۸ تا ۱۰ جلسه می باشد و برای رفع چین و چروکهای عمقی، مثل خط خنده و ابرو بسیار مؤثر است. علاوه بر آر اف، برای چروکهای کم عمق پوست صورت، مثل خط اخم و چروکهای زیر چشم از سیستم Bio (بایو) استفاده می شود. بایو با ایجاد جریان الکتریسیته از ناحیه پوست، باعث ورود آب از منافذ پوست به زیر پوست شده و بتدریج چروکهای ریز را از بین می برد.

 

کرایولیپولیز چیست؟

 

کرایولیپولیز روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی و مؤثرترین جایگزین برای جراحی لیپوساکشن و لیپوماتیک بوده و مورد تأیید FDA است.
در روش کرایولیپولیز، سلول‌های چربی طوری سرد می‌شوند که بدن قادر می‌شود آن‌ها را شکسته و دفع کند. قرارگیری در معرض دماهای پایین باعث می‌شود بافت چربی زیر جلدی، بدون آسیب رسیدن به بافت‌های اطراف، نابود شود، زیرا مقاومت سلولهای چربی نسبت به سرما بسیار کمتر است.

بعد از جلسه درمان چه احساسی خواهیم داشت؟ آیا عوارضی دارد؟
خوبی کرایولیپولیز این است که این روش کلاً عوارض بسیار کمی دارد؛ به هیچ‌گونه دوره بهبودی یا زمان استراحتی نیاز ندارد؛ مشاهده کبودی یا قرمزی بعد از انجام آن طبیعی است و پس از چند روز برطرف می شود و شما می‌توانید دقیقاً بعد از هر جلسه بدون ناراحتی به فعالیت‌های عادی روزمره خود ادامه دهید.

آیا نتایج دائمی هستند؟

بله، دائمی هستند. سلول‌های چربی بلوری شده توسط روش کرایولیپولیز به وسیله فرایندهای طبیعی بدن جذب می‌شوند. این سلول‌ها پس از نابودی نمی‌توانند دوباره رشد کنند.
آیا پس از درمان باید از یک برنامه تمرینی و رژیمی به خصوص پیروی کنیم؟ استفاده از یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم در کنار کرایولیپولیز نتیجه درمان را افزایش می‌دهد.

کدام نواحی را می‌توانید درمان کنید؟

بالا و پایین شکم، بازوها، داخل و بیرون ران‌ها، پهلوها، چربی طرفین لگن، چربیهای آویزان شده از بالای کمر، شلوار یا دامن، زیر سوتین، پشت ران‌ها، باسن، بالاتنه مردان و سینه‌های مردانه. نمی‌توان از پروب در نواحی چانه، قوزک‌ها یا مچ دست‌ها استفاده کرد زیرا معمولاً این نواحی خیلی کوچکتر از آن هستند که بشود آن‌ها را درمان کرد. از کرایولیپولیز می‌توان برای کوچک کردن سینه‌های مردانه استفاده کرد اما نمی‌توان از آن برای درمان بافت سینه زنان یا ژنیکوماستی (بزرگ شدن خوش خیم سینه در مردان) استفاده کرد.
تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان:

تعداد جلسات درمانی به حجم منطقه مورد نظر بستگی دارد. به طور متوسط، برای گرفتن بهترین نتیجه به ۵-۳ جلسه درمان نیاز خواهید داشت. تنها پس از یک جلسه درمان حدود ۴۰-۲۰ درصد از سلول‌های چربی ناحیه مورد نظر حذف می‌شود و ۵-۳ سانتیمتر از ضخامت چربی کم می شود. شما می توانید شروع نتیجه درمان را از ۶ هفته تا ۲ ماه پس از اولین جلسه مشاهده کنید و بیشترین نتیجه، با گذشت ۳ ماه تجربه می شود؛ زیرا باید به بدن فرصت داد تا سلولهای چربی مرده را تخلیه کند. هر جلسه درمان با ۶ هفته فاصله از جلسه قبلی انجام می‌شود.

 

رفع چربی موضعی با کویتیشن و آر اف:

کویتیشن روشی کاملا غیر تهاجمی و بدون درد است که بدون نیاز به بیهوشی و یا بی حسی، با ارسال امواج اولتراسوند از روی پوست به چربی زیر پوست، بین سلولهای چربی ایجاد لرزش و حباب کرده و در نهایت باعث از بین رفتن چربی سلول های چربی و تخلیه چربی به لنف و در نهایت دفع چربی از طریق کبد و مدفوع می شود.
آر اف مولتی پولار نیز روشی کاملا غیر تهاجمی و بدون درد است که با ارسال امواج رادیو فرکانسی از روی پوست به چربی زیر پوستی باعث ایجاد گرما و جریان خون شدید در نواحی تجمع چربی شده و در نهایت باعث تخلیه بیشتر چربی از این نواحی می شود.

روش آر اف بای پولار و بایو دو روشی است که جهت رفع چین و چروک بویژه در صورت بسیار مؤثر است. همچنین استفاده از روش آر اف بای پولار جهت رفع شلی و افتادگی پوست در ناحیه شکم و پهلو و زیر بازو که ممکن است بعد از گرفتن رژیم لاغری و یا زایمان ایجاد شود بسیار مؤثر است. آر اف بای پولار روشی کاملا بی درد و کم خطر ترین روش جونسازی پوست است که با ارسال امواج رادیو فرکانسی از روی پوست به زیر آن، ساخته شدن کلاژن زیر پوستی را به طرز غیر قابل برگشت تحریک کرده و باعث جلوگیری از شلی پوست، رفع چین و چروک پوست می شود. بایو نیز باعث آبرسانی پوست میشود.

 

آشنایی با دستگاههای لاغری کلینیک تخصصی تغذیه و رژیم درمانی دکتر عباس یوسفی نژاد
آشنایی با دستگاههای لاغری کلینیک تخصصی تغذیه و رژیم درمانی دکتر عباس یوسفی نژاد

 

 

تماس مستقیم با کلینیک